12/04/2016

Larangan Beberapa Pembangkang Ke Sarawak Adalah Wajar?


 

Keris sangat bersetuju dengan larangan ke Sarawak yang dikenakan kepada beberapa pembangkang yang umum tahu mereka ini gemar melakukan provokasi tanpa mengira sensitiviti kaum dan bangsa. 

Paling baru kena sekatan adalah exco Pulau Pinang daripada PKR, Datuk Abdul Malik Abul Kassim ditahan, setibanya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuching. Benar kata DS Nazri Aziz, mereka cauvinis sebab itu perlu dilarang.

Pemimpin pembangkang lain yang dilarang menjejakkan kaki ke Bumi Kenyalang, termasuk Naib Pengerusi DAP, Teresa Kok; Pengerusi DAP Selangor, Tony Pua; Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dan Tian Chua; Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli; Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin, Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu dan Pengerusi Bersih 2.0, Maria Chin Abdullah.

Sebenarnya kita perlu menghormati perjanjian yang telah dibuat dengan Sabah dan Sarawak, apabila Malaysia ditubuhkan pada 1963. Cara hidup mereka berbeza dengan kita.

Malah, perpaduan kaum mereka amat baik berbanding Semenanjung Malaysia. Mereka tidak bercakap mengenai perbezaan pendapat dan pandangan. Jadi tak perlu kita rasa marah. Mana yang mereka rasa ada potensi pecah belahkan kaum di Sarawak sudah pasti mereka sekat.

K7L : Bagus sangat!..

1 ulasan:

  1. Bangsat cina dap pghasut besar dgn memecahbelahkan keharmonian di kalangan kaum dgn memainkan sentimen rasis.
    Sepatutnya NGO spt s4s merayu agar cina babi dap sama2 membantu menaiktaraf pekerja2 bumi yg berkuli dgn mrk.Adakah patut pekerja diberi gaji kurang dpd rm500 dlm keadaan skrg??Sepatutnya cina babi dap yg disokong 95% cina yg kebanyakannya peniaga agar menaikkan gaji kaum bumi yg bekerja dgn mrk.
    Bukannya hasut Swk keluar dari Malaysia

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk