05/04/2016

Krisis Air Selangor - Buat Loji Tapi Tak Ada Air?



Ramai yang  mempersoalkan tindakan kerajaan negeri yang mahu membina dua loji rawatan air baru di Labuhan Dagang dan Semenyih yang mencecah kos sebanyak RM800 juta.

Dijangkakan
 bahawa dua projek yang menelan belanja besar itu akan terbengkalai setelah projek Langat Dua siap sepenuhnya 2019. Ini sama kes macam Pintu Gerbang Cat Beruta-juta dan Nak betulkan kubah Masjid.

Air tak cukup macam mana nak buat loji rawatan air nanti akhirnya itu akan jadi projek gajah putih. Apabila langat dia siap sepenuhnya esok dengan kapasiti 1320 juta liter sehari fasa satu dan fasa dua pun jumlah sama 2640 juta nanti dua loji rawatan air baru nak jadi apa?

Dijangka Selangor bakal menghadapi krisis bekalan air kritikal pada 2017 hingga 2019. Apakah dengan bina loji mampu beri air dalam jangkamasa 2017-2019? Inilah kegagalan Kerajaan PKR yang culas buat kerja.

Kini rakyat jadi mangsa akibat politik keterlaluan yang tidak terbuka. Sudah memerintah dua penggal namun kegagalan makin bertambah berbanding kemajuan. 

K7L : Masalah air ni masalah besar oi...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk