18/03/2012

'Pokok Yahudi' Akan Ditanam Di Malaysia Jika @anwaribrahim Memerintah?


Hari minggu ini Keris ingin berkongsi satu cerita bersama umat Islam di Malaysia. Tahukah anda akan sejenis pokok yang digelar sebagai 'Pokok Yahudi'? Kenapa ia digelar begitu dan pokok apa sebenarnya? Namanya adalah pokok Qharqad.


Pokok Qharqad dikenali sebagai Boxthorn tree dengan nama saintifiknya adalah Lycium ferocissimum. Kalau nak tahu lebih lanjut mengenai pokok ini [Klik Sini]. Pokok Qharqad adalah sejenis pokok bagi kaum Yahudi yang mempunyai kaitan dengan Hari Kiamat.


Perkaitan antara pokok Qharqad dengan Hari Kiamat adalah berdasarkan sebuah hadis yang berbunyi :

"Kiamat Tidak terjadi sehingga kaum Muslimin memerangi Yahudi. Kaum Muslimin akan membunuh mereka sehingga orang Yahudi terpaksa bersembunyi di belakang batu dan pohon. maka, batu dan pohon itu pun berkata, 'Wahai Muslim, wahai hamba Allah. Ini ada orang Yahudi dibelakangku, bunuhlah dia!' Semua pohon akan membantu kecuali pohon Qharqad kerana ia termasuk pohon orang Yahudi" - (Di riwayatkan oleh Bukhari dan Muslim )

 

Pernah Keris terbaca dimana ada sumber mengatakan bahawa kaum Yahudi sedang giat meningkatkan bilangan penanaman pokok ini di seluruh dunia. Yang pastinya pokok-pokok ini sudah ditanam di seluruh tanah Palestin. Mereka sedar dengan perkara ini dan sedang mempersiapkan diri nampaknya.

Di atas ketakutan dan kebimbangan mereka keatas hadis tersebut, melalui halaman Jewish National Fund pembaca boleh melihat sendiri bagaimana kaum Yahudi ini ada menubuhkan satu dana kebangsaan yahudi yang khas bagi pembiayaan penanaman pokok Qharqad

Ada juga sumber menyatakan mereka telah berjaya menanam sebanyak 220 juta pokok di seluruh dunia. Jika kita fikir dan renungkan, mengapa mereka beria-ia menanam pokok Qharqad dengan jumlah yang banyak? Maka terbuktilah bahawa kaum Yahudi ini sememangnya mengakui kebenaran Islam namun tetap menentang Islam kerana sifat mereka yang bongkak.

Sememangnya pokok Qharqad ini ada kaitannya dengan hari kiamat kelak dan disarankan agar dibakar sahaja jika terjumpa. Supaya tiada tempat untuk kaum Yahudi berlindung ketika dicari oelh Tentera Muslimin. Pokok ini memang ditanam dengan objektif melindungi kaum Yahudi dan Israel maka timbul persoalan apakah penanaman pokok Qharqad ini akan dilaksanakan di Malaysia berdasarkan kenyataan Ketua Pembangkang "I support all efforts to protect the security of the state of Israel"?

Sudah nampak siapa disebalik topeng?

K7L : Apakah pokok-pokok ini akan ditanam jika Anwar menjadi Perdana Menteri?

21 ulasan:

  1. bodoh! anwar nak kasi tanam buat ape?

    ReplyDelete
  2. orang yg tak paham maksud di sebalik cerita saja yg tak cerdik.kalau ada di tanam kat mana2..jom kita pakat tebang.kasi taruh racun.esok2 kalau ada yg sembunyi dibelakang pokok itu ialah org yg anggap diri dia zionis atau seangkatan dgnnya....nanti pokok tu ckp ''heii...kat sini ada sekor tumpang sembunyi...'haaaa...

    ReplyDelete
  3. Fitnah je memanjang blog ni...mampus melayu kalau terus sokong bee end! Kaya kroni! Melayu bawahan miskin...

    ReplyDelete
  4. kalau anwar ibrahim memerintah malaysia...jawabnya hancurlah negara kita....

    ReplyDelete
    Replies
    1. jgn jd org yg rugi whai perempuan yg dijdkn Allah dgn 1 akal....tolong fkir sebaik2Nya sebelom berckp...

      Delete
    2. sekarang anwar dlm penjara
      negara kita hampir2 hancur sdh
      fikir2 kan...

      Delete
  5. statement paling bodos penah aku jumpa...kalau nak tahu...kerajaan Malaysia mengekspot sarung tangan plastik yang kat hospital tu kat Israel dah lama bro...tak caya pegi cek tgk...bodoh nak mampos korang ni

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum..berkenaan pokok ini memang benar tapi berkenaan Dato' Anwar akan tanam pokok ini jika beliau jadi Perdana Menteri kelak itu wallahu'alam,hanya Allah swt mengetahui apa yang hamba-hambaNya sembunyikan kerana sesunguhnya Dia Maha Mengetahui dan Maha Menghakimi..tetapi jika terdapat poko ini di Malaysia,wajiblah bagi kita menebangnya demi kemenangan agama islam kita.

    ReplyDelete
  7. takut sangat dengan Anwar Ibrahim le teww...

    ReplyDelete
  8. TAk tAhu jgn ckp. Fitnah ni. Ni lg teruk dAri yahudi ni.

    ReplyDelete
  9. ....yang depan mata...kilang arak tu ape hal...????

    ReplyDelete
  10. Bodoh, apa kaitan pokok dgn Anwar? Ini semua politik macai UMNO belake

    ReplyDelete
  11. ni lah dia manusia lbh trok dri org2 kafir...da macm dajjal aq tgk (Admin) jgn tabur fitnah! sesungguhNya Fitnah itu lebih besar dosanya drpd membunuh!! jadi lah org yg bijak er (Tuan Punye Blog)

    ReplyDelete
  12. I'm not gonna judge u or anything. But don't u think the meaning behind the word 'Israel'? Israel dh menggantikan nama palestin dlm peta dunia. Maybe dia tujukan kpd palestin. Still, Allah knows best and u better stop this thing unless it's sumthing u really sure and have proof. Or sumthing to debate with. Not just with a mere speech. Thanx

    ReplyDelete
  13. Apalah kaitan nak mengata DS Anwar dgn Yahudi.. tutuplah tentang politik seketika andai mata hati tu dah buta dan xfaham politik sebenar.. Kita sepatutnya bersatu atas nama Islam.. Ana nak cari pasal pokok ini tetiba plak ada nama DS Anwar, xberkaitan langsung..

    Kepada admin blog ini: bagus awak cerita pasal pkok yahudi, ini mengingatkan tntang akhirat.. tapi apabila kaitkan nama org lain dan buat fitnah.. sayang, pahala hilang dosa yang tinggal.. kita wajib bersangka baik dgn semua org, tmbah plak klau kta xtau isu itu betul or xbetul..

    ReplyDelete
  14. baik istighfar dari memfitnah..dosa manusia dgn manusia hanya boleh dihapuskan hanya apabila kita dimaafkn org yg kita fitnah. renung renungkan

    ReplyDelete
  15. Namanya anwar...kalu dah belit belit jugak..pengkhianat bangsa watpe nak pemimpin yg suka sejenis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang bleh jadi apebile Anuar jadi PM

      Delete
  16. That true..x mustahil bile Anuar jadi PM die bleh tanam pokok Yahudi tu sebab tengok la bile Anuar berdialog dgn Israel,tersenyum senyum bagaikan terpedaya dgn kata2 Israel.tengok pulak bile mahathir berdialog dgn Israel,bantah habis habisan..tu la baru2 ni obama dtg Malaysia menyindir Najib bagaikan ingin sgt Anuar tu jd PM.tu pn korang x nampak lagi..bile Anuar jd pm mmg hancur le Malaysia dan jd lah mcm Singapore.tengok la Singapore pakai duit Ape,duit dolar kan..ye la sekutu Amerika yg kuat katekan.bile dh jadi sekutu Amerika siap la..pembangkang memang bute sejarah.korang tau x Ape lim Kit siang ckp masa beliau berarak pada 13mei yg mase tu beliau seorang pemuda DAP.melayu mati katenye..haa skrg pkr dan dap bersatu sebab DAP tau kalo die x bersatu mmg DAP jgn mimpilah nk pegang malaysia.wahai ank melayu bersatulah demi bangsa dan cucu kelak.nk ke Malaysia ni jadi mcm Singapore..kalo nk tau obama mmg nk sgt pembangkang jd PM supaye Malaysia ni die nk jadikan mcm Singapore.walaupn umno byk gak buat salah tp sekurang2nya umno lah bleh memperjuangkan bangsa melayu.sedarlah wahai ank melayu..kalo Malaysia dah jd mcm Singapore habislah melayu akn d pinggirkan..silap2 pengkalan tentera Amerika pn bleh obama letakkan kat Malaysia ni,mcm Singapore n baru2 ni Filipina.amerika menambahkan tenteranye d negare trsebut..malaysia kan dah aman kenapa masih lg nk membangkang sedangkan kita masih mampu keluar dari rumah tnpa sebarang sekatan.wahai org melayu n umat islam semua kute prlu sedar mengape Amerika sengaja meletakan tentera-tenteranya d dlm sesebuah negara kerana perang dunia ke 3 atau lebih dekat lg iaitu Yahudi ingin menguasai dunia utk d perintah oleh Dajjal.mase tu umat islam sgt lemah sehingga turunnye imam mahdi n nabi Isa a.s.wahai pembangkang pk lah sejarah n mase dpn kelak.Amerika ingin menguasai dunia.fisabilillah..

    ReplyDelete
  17. ANWAR MEMANG DAH ROSAK DAN MEROSAKKAN....ITULAH KENYATAAN

    ReplyDelete
  18. Yang jelas melayu dimartabatkn islam diutamakn...kalo anwar yg memerinth mmg jahanm negara malaysia....sedar lah wahai sahabat seislam ku tkkan sanggup melantik pemimpin yg begitu keji akhlaknya....renung2kn lahh

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk