27/04/2016

Lawan Sesama Sendiri - Pakatan Atau Jalan Sendiri?



DAP dan PKR menyalahkan satu sama lain dalam kemelut agihan kerusi yang membawa kepada kedua-dua parti pembangkang itu bertembung di enam kawasan pilihan raya Sarawak.

"Kami rasa DAP tidak menerima apa yang yang sepatutnya. Saya dapati ini amat mengecewakan...sudah pasti akan mewujudkan kekeliruan dalam kalangan penyokong," - Tokong Lim Guan Eng

Apa yang kita tahu akibat tindakan PKR bertanding lima kerusi yang telah dipersetujui untuk meletakkan calon DAP, maka DAP membalas dendam dengan meletakkan calon kerusi majoriti Cina, Bukit Kitang yang sebelum ini diperuntukkan kepada PKR dengan calon DAP berbangsa Melayu.

DAP merasakan bahawa PKR sepatutnya berpegang kepada perjanjian bertulis berhubung pengagihan kerusi yang dicapai antara beliau dengan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Azmin Ali pada 7 April 2016 lalu.

Baru Bian, Pengerusi PKR Sarawak merasakan bahawa keputusan itu dibuat bersama pihak pusat dan negeri. Ini bermakna Azmin sendiri tahu mereka akan bertembung dengan DAP.

Adakah ini semua petanda Pakatan akan dibubarkan dan semua parti pembangkang akan memilih untuk berjalan sendiri?

K7L : DAP dah besar kepala..PKR rasa mereka pandai.. Amanah terus jadi bangang.. bubar jelah..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk