05/04/2016

Isu Perda Dibawa Untuk Tutup Isu Rasuah Guan Eng?



Nampaknya keadaan kini mendesak Lim Guan Eng membuat aksi-aksi bodoh yang akan mendedahkan lebih banyak kelompongan serta kepincangan buat dirinya yang menjadi Ketua Menteri Pulau Pinang dalam penggal yang kedua ini.

Dia dengan berlagaknya membawa wartawan melawat tanah PERDA di Taman Kok Keramat, Nibong Tebal, Pulau Pinang. Hakikatnya, ianya tidak lebih daripada usaha beliau untuk mengalihkan isu kontroversi pembelian rumahnya yang di bawah harga pasaran dan penjualan tanah PPR di Taman Manggis 2.

Lim Guan Eng selama ini tidak mengetahui nilai pasaran banglo tanpa kolam renangnya yang bernilai berjuta ringgit dan beliau juga tidak peduli untuk membuat semakan walaupun beliau adalah orang yang membayar dan menanggung ansuran Bank.

Kebodohan dia semakin terserlah apabila dia jadikan perkara ini 'perang peribadi'. Apabila Datuk Shabudin yang mendedahkan perihal pembelian rumah banglonya di Jalan Pinhorn yang mengakibatkan terbuka banyak cerita termasuk Tanah Taman Manggis dan kes rasuah terancang.

Ini mmebuatkan dia mencari kesalahan Datuk Shabudin dan PERDA menjadi sasarannya. Apa yang dia boleh buat kalau bukti sudah ada bahawa dia tidaklah seperti laungan CAT yang dia bawa dalam Pentadbiran Pulau Pinang.

Apakah langkah terdesak yang mungkin dia akan guna pakai nanti?

K7L : Mengagau cari koyak dekat seluar orang.. tak sedar seluar koyak lagi besar..

1 ulasan:

  1. Cadangan terbaik utk LGE adalah agar beliau bunuh diri aje la...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk