13/04/2016

Klinik Bergerak Untuk Rakyat Sarawak - Siapa Kata BN Tak Peduli?


Klinik Bergerak 1Malaysia akan memberi kemudahan rawatan percuma kepada penduduk di pedalaman yang belum mendapat kemudahan sepenuhnya klinik-klinik bergerak yang dikendalikan Kementerian Kesihatan sebelum ini.

Konsep ini diperkenalkan bagi memastikan 25 peratus lagi kawasan pedalaman seluruh negara yang berada di luar lingkungan 25 kilometer dari pusat perubatan dan kesihatan terdekat menikmati kemudahan kesihatan.

Konsep klinik bergerak sudah disediakan Kementerian Kesihatan sebelum ini dengan 171 buah klinik udara, air dan darat iaitu 60 buah di Semenanjung, 13 di Sabah dan 98 di Sarawak; yang memberi perkhidmatan kepada lebih 1,600 buah kampung pedalaman seluruh negara, katanya.

Di Sarawak pula, bot yang dilengkapi dengan peralatan yang sama akan mula beroperasi di Sungai Baram pada bila-bila masa tidak lama lagi. Siapa kata BN tidak peduli kepada rakyat? 

K7L : Tahniah rakyat Sarawak.. tidak ada lagi masalah jauh untuk pemeriksaan kesihatan..

1 ulasan:

  1. Alah pasal nak mengundi mcm2 ada..mints taik pun blh bg..sblm ni apa ada..habuk pun xda. Lepas ni tggulah 5 tahun lg..nak apa kerajaan blh bg. Jual minyak pd org kg bolehlah...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk