14/04/2016

Nak Masuk Boleh Tapi Lepas PRN! - Adenan Satem



Ktua Menteri Sarawak Tan Sri Adenan Satem cakap mana-mana pemimpin politik pembangkang yang dilarang masuk ke negeri itu boleh memasuki Sarawak selepas Pilihan Raya Negeri (PRN) selesai.

Beliau menegaskan bahawa beliau tidak akan membatalkan sekatan ke atas pemimpin pembangkang sehingga PRN selesai diadakan. L
ebih 20 pemimpin DAP dan beberapa pemimpin PKR serta Parti Amanah Negara (AMANAH) dilarang memasuki Sarawak.

Mengikut kata Ketua Menteri Sarawak itu, beliau hanya menjalankan tanggungjawab sebagai Ketua Menteri Sarawak untuk ‘melindungi negeri itu daripada elemen yang tidak baik’.

Benda ini benar. Sejarah memperlihatkan sifat cauvinis dan perkauman boleh menjejaskan keharmonian. Sebab itu mereka yang disekat pun adalah mereka yang sentiasa membuat onar dan tidak mustahil untuk menimbulkan ketegangan kaum.

Mereka yang disekat ini juga adalah daripada golongan anarkis yang bercakap tak pakai otak. Duduk rumah lagi bagus. Kalau boleh mereka ini tidak lagi dibenarkan jadi wakil rakyat sebab asyik cari salah dan menganggu kententeraman.

K7L : Meroyan lepas kena sekat..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk