25/04/2016

Kemenanan BN Yang Pertama! #TeamAdenan #KekalBN



Calon BN, Datuk Amar Haji Awang Tengah Ali Hassan telah diisytharkan menang tanpa bertanding untuk kerusi N.82 Bukit Sari selepas tamat tempoh penamaan calon.

Beliau merupakan Menteri Pembangunan Perindustrian Sarawak berjaya mempertahankan kerusi tersebut iaitu N.71 sebelum proses persempadanan semula tahun lalu.


Mengikut maklumat awal, beliau dikatakan bakal dicabar oleh calon PKR, Jamail Brahim dan calon Parti Kebangsaan Dayak, Walter Sela.

Pada Pilihan Raya Negeri 2011 lalu, beliau memperoleh 6,018 undi sekali gus menang dengan majoriti 5,063 undi mengalahkan calon PKR, Japar Suyut yang hanya mendapat 955 undi.

Kerusi DUN paling hujung untuk Sarawak yang bersempadan dengan Brunei di sebelah barat dan Sabah di sebelah bahagian timur itu mempunyai 12,418 pengundi berdaftar. Kini lawannya sendiri gerun untuk bertanding.

K7L : Tahniah BN Sarawak!.. 

1 ulasan:

  1. Bukit kota juga menang tanpa bertanding...

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk