07/04/2016

Malaysia Di Tangga Ke 56 Dengan Kiraan GDP Yang Rendah?


 

Ini punya berita memang tidak digemari oleh pembangkang dan konco-konco yang suka dengar cerita Malaysia tak bagus. Kita nak cerita pasal GDP yang mana Malaysia berada di tangga ke 56 dunia.

Singkatan dari Gross Domestik Produk, merupakan sebuah indikator fundamental untuk mengukur pertumbuhan ekonomi suatu negara. Senang cerita ianya juga melibatan hutang negara. 

Semakin tinggi peratusan GDP ataupun KDNK, semakin tidak baik. Sebab itu Jepun dan Singapura yang sering menjadi perbandingan oleh segelintir rakyat harus tahu nilai peratusan GDP mereka sangat tinggi berbanding Malaysia.

Singapura yang lagi kecil daripada Johor juga duduk di tangga ke 11 dan Jepun tangga pertama berbanding Malaysia yang tidak lagi mencapai 60% untuk nilai peratusan GDP. Semua ini adalah hasil usaha Kerajaan Barisan Nasional yang konsisten dalam pertumbuhan ekonomi negara.

Selain itu penggunaan Belajanwan yang tersusun dan tidak kosmetik membuatkan nilai GDP kita rendah kerana terkawal dan tidak mengarut. Apapun bersyukurlah kerana kita masih berada dalam tahap yang terbaik.

Jadi jangan percaya dakyah pembangkang yang macam bagus. Mereka kalau boleh memang nak tengok Malaysia berada di tahap yang teruk. Walhal mereka tidak fikir langsung pasal negara dan rakyat

K7L : Mereka hanya nak kuasa sahaja...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk