08/04/2016

Hanya Jawab Soalan Menteri - Besar Kepala Dan Rasa Bagus Sangat!



Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng terus mengelak daripada menjawab soalan berhubung penjualan saham dan pemilikan tanah di Taman Manggis dan banglo miliknya di Pulau Pinang.

Sehingga hari ini semua jawapan yang diberikannya hanya jawapan atas angin yang mengalih isu. Tidak ada jawapan yang berfakta dan disediakan dengan dokumen rasmi bagi membuktikan dirinya tidak bersalah.

Kini dia denga bongkaknya tidak mahu jawab soalan media mahupun blogger kerana dia hanya akan menjawab soalan daripada Menteri sahaja. Berlagak sungguh si perasuah ini yang tak sedar diri.

Cakap mahu jawab Menteri sahaja namun soalan Menteri KPT berkenaan pendedahan surat perjanjian jual dan beli (S&P) yang mana proses pertukaran saham tidak dicatatkan di dalam Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) secara serta merta. 

Tidak pula Guan Eng berani jelaskan soalan tersebut mahupun memberi penafian. Sekarang sibuk nak ajak Menteri KPKT minum kopi bincang hal ini! Sorry! Rakyat perlu tahu! Cuba kalau Pemimpin BN, sampai ke Australia kamu semua canang cerita.

Hakikatnya, bukti S&P menjelaskan berlakunya perjanjian pertukaran saham tanah di Taman Manggis kepada pihak ketiga dengan nilai RM70.6 juta menerusi tandatangan kedua-dua pihak termasuk dengan duti setem yang dikenakan.

Jadi kalau berani jawablah persoalan daripada Menteri. Jangan nak kalih-kalih lagi. Kita nak jawapan!

K7L : Minum kopi? Ajak orang lain lah...

2 ulasan:

  1. Macam ni ke cara pemikiran seorang "WAKIL" Rakyat?

    ReplyDelete
  2. eh...inilah yg ketua pan dok puji dn sokong.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk