06/04/2016

5 Perkara Lim Guan Eng Tipu Pasal Tanah PERDA?


Apa nak jadi ni? Apabila seseorang yang sangat terdesak mula menipu untuk menutup kelemahan dan kesalahan yang dilakukan. Yang hak pasti berdiri dan yang bathil pasti akan jatuh.

Berkaitan isu PERDA yang kononnya ada kesalahan besar, berikut ada 5 soalan dan jawapan yang boleh anda fahami bahawa semua ini adalah penipuan oleh Lim Guan Eng yag terdesak.


LGE MENIPU RAKYAT apabila mendakwa Tanah dijual 1.4juta sedangkan nilai 16.6juta. PERDA rugi RM15.2 juta.

Jawapan:

LGE MENIPU RAKYAT apabila tidak menjelaskan bahawa PERDA agihkan keuntungan harga tanah kepada bakal 250 pembeli dengan jualan harga rumah yang murah seperti 42 ribu, 72 ribu dan maximum 200 ribu sahaja.


LGE MENIPU RAKYAT bahawa Perda memiliki tanah 20 ekar

Jawapan:

LGE MENIPU RAKYAT apabila tidak menjelaskan bahawa hanya 8.5 ekar milik perda bakinya dimiliki UDA dan Kerajaan Negeri


LGE MENIPU RAKYAT dengan mendakwa perda beli tanah 1.7 juta tetapi jual balik tanah 1.4 juta.

Jawapan:

LGE MENIPU RAKYAT lagi apabila tidak menjelaskan bahawa 1.7 juta untuk keseluruhan tanah 20 ekar manakala tanah yg dijual hanya 8.5 ekar milik Perda untuk 1.4 juta..


LGE MENIPU RAKYAT apabila Perda buat untung jual tanah

Jawapan:

LGE MENIPU RAKYAT apabila mengaut keuntungan 100 juta dari pembangunan 500 juta tanah MPPP SP chelliah dengan menjual sehingga 400 ribu tetapi Perda mengagihkan keuntungan harga tanah untuk rakyat menikmati rumah yang lebih murah!!!

Pelan Kebenaran Merancang yg lulus tahun 1988 memang 27 kedai di depan dan 300 lebih lot rumah kat belakang. Lot-lot utk rumah tak submit lagi pasal perlukan pembelian baki tanah dari UDA dan STATE kerana Pelan Pecah Sempadan telah diluluskan dan diserahkan kepada PERDA, UDA dan STATE


LGE MENIPU RAKYAT apabila mendakwa Hanya sebanyak 27 kedai dikemukakan untuk kelulusan pelan bangunan

Jawapan:

LGE MENIPU RAKYAT dengan tidak menjelaskan bahawa masih ada baki 19 ekar tanah yang akan dibina 250 unit rumah rakyat

K7L : Ok sekarang dah dapat jawapan PERDA.. Jawapan Banglo Pinhirn masih belum ditemui!..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk