18/04/2016

Amanah Tuntut 10 Kerusi Untuk Bertanding DI Sarawak?



Nampaknya Amanah ingin mencuba nasib dengan cubaan masuk ke gelanggang Pilihanraya Negeri Sarawak yang Ke 11 tahun ini. Satu cubaan yang dijangkakan akan mengecewakan mereka.

Yang lucunya, tubuh parti setahun jagung tetapi 'demand' kerusi sampai 10 kerusi DUN. Dijangkakan juga mereka hanya akan bertanding di kawasan yang PAS akan bertanding. Konon nak tunjuk mereka lebih bagus daripada PAS.

Keris menjangkakan Amanah akan meletakkan calon mereka pada 10 diantara 11 kerusi Dun, tiga kawasan terdiri daripada majoriti kaum Melayu/Melanau (Gedong, Kabong dan Telian), tiga majoriti kaum Iban (Stakan, Selirik dan Samalaju), dua majoriti Orang Ulu (Murum dan Long Lama), dua majoriti kaum Bidayuh (Serembu dan Triboh), dan satu majoriti kaum Cina (Batu Kitang).

Ada hati juga mereka nak bertanding dan mencuba nasib. Kata rakan Keris, mereka nak tengok sejauh mana DAP dan PKR akan bantu mereka menang. Sorry! Di Sarawak DAP nak bolot semua.

K7L : Kena tanam lah Amanah kat Sarawak nanti...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk