07/04/2016

Azmin Kini Diserang PSM Pula Pasal Hutan Simpan? #AzminGagalJadiMB



1. Kenapa musnahkan lokasi tadahan air

2. Bolehkah ekosistem hutan diganti

3. Adakah syarat gazet hutan dipatuhi

4. Apakah polisi jangkamasa panjang Kerajaan Negeri Selangor untuk menjaga warisan hutan negeri “The Selangor State Park”

5. Apakah sudah jadi dengan bantahan rakyat

6. Kerajaan negeri patut memikirkan altenatif lain seperti memperkasakan pengangkutan awam

Kini tatkala Ketua Menteri Pulau Pinang sedang diasak untuk menjawab skandal rasuahnya yang melibatkan dua perkara berbeza yang saling berkaitan iaitu perihal Rumah Banglo yang dibeli dibawah harga pasaran dengan penjualan Tanah Taman Manggis yang penuh skandal.

Kini Menteri Besar Selangor pula diberi tekanan. Azmin Ali didesak supaya menjawab enam persoalan yang terkandung di dalam memorandum yang dihantar kepadanya berhubung pembinaan tiga projek pembinaan lebuh raya di Selangor.

Desakan itu dibuat oleh 19 badan bukan kerajaan (NGO) terhadap pembinaan lebuh Lebuh Raya Lembah Klang Timur (EKVE), Projek Lebuh Raya Sungai Besi-Hulu Klang (SUKE) dan Lebuh Raya Damansara-Shah Alam (DASH).

Semua ini disebabkan pembinaan tiga lebuh raya itu didakwa akan memusnahkan lima kawasan hutan simpan antaranya Hutan Simpan Rimba Ampang, Hutan Simpan Ulu Gombak dan Hutan Simpan Bukit Cerakah.

Tapi ada kemungkinan juga ini merupakan salah satu daripada jalan keluar bagi kes Lim Guan Eng. Nak divert isu pun mungkin juga. Nak hala meriam supaya Azmin turut tersungkur pun mungkin juga. 

K7L : Macam-macam hal.. tukar je dua-dua..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk