06/04/2016

Tiada Istilah Tender Terbuka Dalam Penjualan Tanah Taman Manggis?




Penjualan tanah milik kerajaan kepada pemaju swasta bagi pembinaan hospital swasta dan hotel dibuat secara tender terbuka "Kami (kerajaan negeri) tidak melihat apakah masalahnya bila ia dibuat secara tander terbuka. Kita pilih tender yang menawarkan harga paling tinggi, itu tidak ada sebarang kerugian kepada Kerajaan Negeri," katanya kepada wartawan di lobi Parlimen hari ini. -  Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Keris masih ingat lagi ada terbaca kenyataan bahawa pihak LGE telah memilih tender yang menawarkan harga paling tinggi dan tindakan itu tidak akan mengundang sebarang kerugian kepada kerajaan negeri

Sebelum ini, Guan Eng mendakwa tuduhan berkaitan rasuah oleh Ahli Parlimen Tasek Gelugor, Datuk Shahbudin Yahaya di Dewan Rakyat tidak berasas apabila mengaitkan pembelian banglo itu dengan tanah kerajaan negeri di Taman Manggis yang dijual pada 2012 kepada pemaju swasta untuk bina hospital swasta dan hotel.

Menurutnya, tiada apa yang akan disembunyikannya berhubung pembelian banglo bernilai RM2.8 juta itu dan beliau mahu mendengar sendiri apa fakta yang mendorong Shabudin membuat tuduhan sedemikian.


Tetapi ianya ternyata dangkal dan tidak sama dengan bukti-bukti yang ada hari ini. Untuk memahami kes tender terbuka yang tidak demokratik serta terancang ini, anda disarankan untuk lihat video di bawah :



K7L : Jadi terbuka tu kat mana?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk