27/04/2016

Amanah Kata DAP Lawan Sarawak Adalah Kerana Kegagalan Kepimpinan Pakatan Harapan



Menurut lidah mesra pembangkang, portal Mkini telah melaporkan bahawa Khalid Samad yang juga Ketua Penerangan AMANAH berkata :

"Pertembungan antara sekutu Pakatan Harapan - DAP dan PKR - di Sarawak adalah satu situasi malang yang berlaku kerana kegagalan kepimpinan dalam pakatan pembangkang itu.

Pertembungan antara kedua-dua parti itu di enam kerusi selepas pencalonan ditutup Isnin lalu, sepatutnya dielak sama sekali."

Kelakarnya bila mereka yang bertembung sesama sendiri tetapi Barisan Nasional pula yang telah dipersalahkan. Woi! Bukan BN yang hantar calon untuk DAP,PKR, Amanah mahupun PAS!

Apa masalah puak pembangang ni? Sungguh tidak berotak bila mengeluarkan kenyataan. Nak salahkan pihak lain walaupun mereka sudah tahu siapa yang akan bertanding namun masih hantar kenapa?

Bukankah boleh tarik balik daripada menamakan calon untuk terus bertanding? Cerita dia memang masing-masing nak bertanding juga. Jangan bila sudah bertembung terus salahkan orang lain!

K7L : Tak ada otak betul.

1 ulasan:

  1. Korang sedar tak, sampai mampos pun barua2 dap macam khalid gereja ni tak kan berani menyalahkan dapigs. Begitu berkuasanya apek2 dapigs keatas barua2 macam sikhalid ni. Asalkan masssyyyuuuukkk.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk