04/04/2016

Mengapa Guan Eng Membazir Tak Duduk Kediaman Rasmi Dan Memilih Beli Rumah Rasuah?


 

Sebenarnya apa yang orang tak tahu adalah pembaziran yang nyata depan mata kita semua yang dilakukan oleh Ketua Menteri Pulau Pinang yang kini dalam kerunsingan apabila perancangan halusnya telah terdedah dalam skandal rasuah rumah banglo.

Tahukah anda semua rumah kediaman rasmi tetap dijaga walaupun tidak berpenghuni. Sepatutnya Lim Guan Eng bangga sebagai seorang Ketua Menteri untuk duduk di kediaman rasmi. 

Namun begitu dia mebuat pelbagai aduan kerosakan kononnya. Jadi dia duduk sementara diluar sementara rumah tersebut dibaiki. Malangya dia yang pada mulanya menyewa rumah banglo tersebut, telah membeli daripada terus menyewa.

Dan rupa-rupanya rumah tersebut dibeli dengan harga yang murah daripada harga pasaran. Dengan beli rumah mahu pula dia berjimat tetapi dengan membazirkan kediaman rasmi Ketua Menteri Pulau Pinang tak mengapa pula?

Apakah sebenarnya rumah tersebut sudah dihuni oelh hantu-hantu belaan Guan Eng sahaja? Sebenarnya secara tidak langsung Guan Eng tidak menghormati Pulau Pinang yang ada kediaman rasmi tersendiri.

Apakah ini pemimpin yang kalian pilih? Tidak semangat patriotik dan suka membazir mengikut hawa nafsunya. Yelah rumah banglo baru berbanding kediaman rasmi yang sudah lama namun bersejarah.

Ah! Apa Guan Eng kisah sebab itu dia runtuhkan bangunan lama untuk buat hotel mewah. Apakah ini orang yang kalian mahu menerajui kerajaan negeri?

K7L : Pulau Pinang perlu diselamatkan daripada terus dirogol oleh LGE..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk