04/05/2016

DAP Bising GST Di Sarawak - Kerajaan Sarawak Serap Cas GST Untuk Perkhidmatan PBT



Dengarnya DAP sangat bising pasal GST di Sarawak. Sampaikan si malaun skandal banglo pun sibuk berkempen menjadikan isu GST sebagai antara peluru utama mereka untuk menembaka Barisan Nasional.

Haaa! Ini masalah orang semenanjung yang buat pandai di Sarawak. Tak tahu pasal Sarawak tapi cuba ajar orang Sarawak. Ajar yang bukan-bukan tanpa tahu tentang fakta GST di Sarawak.

Apa yang mereka tidak tahu adalah langkah kerajaan negeri menyerap bayaran Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) untuk perkhidmatan kerajaan bagi membantu meringankan beban rakyat.

Mana-mana Majlis PBT telah melaksanakan arahan kerajaan negeri menyerap GST terhadap perkhidmatan dan bekalan bermula 1 Julai 2015. Dan mereka menanggung kos yang agak tinggi.

Contohnya di Miri, kerajaan negeri menanggung sejumlah RM500,000 bayaran GST setahun untuk perkhidmatan PBT yang dibuat oleh rakyat. Tak tahu kan lebih baik diam sahaja?

K7L : DAP hanya ada isu kitar semula..

3 ulasan:

  1. GST bertujuan nak bayar hutang 1MDB.
    Aku percaya kalau DAP atau PKR naik, memang mereka akan hapuskan GST sebab mereka tidak terperangkap dengan hutang. Untuk apa GST sedangkan semua subsidi sudah dimansuhkan.

    ReplyDelete
  2. Cik minah dapat fakta mana kata dia orang tak terperangkap dengan hutang?
    Ada bukti ke gst untuk bail out 1mdb?
    Atau main sebut sebab ada benda terkucil & tak puas hati?

    ReplyDelete
  3. Cik Minah 4 May 2016 at 20:49,
    GST tu untuk bantu rakyat.
    Masa tak ada GST, harga mahal salahkan kerajaan cukai tinggi pada hal Tokey2 yg makan terutama Tokey2 C*na yang kau sokong tu sebab tak kenal Halal dan Haram.
    Tu sebab masa mula2 start GST byk Tokey2 bising. Selama ini boleh songlap cukai dah tak bleh buat lagi kerana GST.
    Pada semua, pastikan setiap kita ambil resit bila membeli supaya kita tak ditipu oleh mereka.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk