05/05/2016

Anak Sarawak Tolak DAP? - DAP Dijangka Hilang 7 Kerusi?



Kenapa DAP Sarawak cukup benci dengan PBB dan Adenan Satem? Kerana mereka tahu PBB akan dipilih oleh rakyat Sarawak. DAP sangat terdesak untuk mendapatkan kerusi pada Pilihanraya Negeri Sarawak ke 11 kali ini.

Mengikut jangkaan, kemungkinan besar DAP akan hilang 7 kerusi yang pernah mereka menangi dahulu. Sekaligus mesej menolak DAP di Sarawak memberi impak kepada keputusan PRN11 kali ini.

DAP kini amat terdesak untuk memastikan jumlah kerusi mereka di Sarawak samada kekal ataupun bertambah. Jika berkurang maka mereka tahu PRU14 kelak mereka akan tumbang dan jadi seperti dahulu kala.

PKR juga akan menerima tempias yang sama. PAS sudah tentu tidak akan memberi ruang kepada PKR mahupun DAP yang menghina dan mencerca mereka untuk kekal berkuasa. PAS yang berada dalam zon selesa di Kelantan sama sekali tidak akan membantu PKR dan DAP.

Nampaknya PRN 11 ini akan memberi banyak gambaran dan impak tentang penolakan pembangkang yang dijangka akan menyingkirkan PKR daripada Pakatan. PAS pula tidak akan mengutip PKR menjadikan PKR 'stand alone'.

Maka akan kalahlah PKR tanpa undi DAP-PAS dan kalahlah DAP apabila PAS-PKR juga tidak beri undi kepada mereka. Nampaknya apa yang berlaku kepada Barisan Alteratif akan diulangi pada Pakatan Harapan.

K7L : Abdul Aziz Isa tu kenapa bengap sangat?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk