24/05/2016

Akar Umbi PKR Mahu Azmin Letak Jawatan MB Selangor?



Akar umbi PKR dikatakan mahu Timbalan Presiden mereka, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berundur berikutan Menteri Besar itu didakwa semakin tamakkan kuasa sehingga menyebabkan parti tersebut semakin lemah.
Azmin dikatakan merupakan punca PKR kian lemah dan berpecah dengan kartel-kartelnya yang disusun kini sedang mempergiatkan aktiviti untuk mengambil alih pucuk kepemimpinan parti.

Perancangan dan gerakan tersebut dilakukan melalui pihak dalaman parti dengan kerjasama serta bantuan daripada pihak luar yang secara tidak langsung seperti bersekongkol de­ngan Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Dulu alasan dan justifikasi singkirkan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim daripada kerusi Menteri Besar dan memecatnya sebagai ahli PKR kerana kemerosotan hubungannya dengan parti.

Pergolakan sejak akhir-akhir ini yang melanda dan merempuh PKR akibat keta­makan kuasa Mohamed Azmin dan percaturan politik Setiausaha Agung PKR, Rafizi Ramli te­lah memaksa Penasihat parti itu, Anwar Ibrahim memberi pe­ringatan melalui surat dari penjara.

Kepemimpinan terpaksa bertindak tegas bagi menyelamatkan parti kerana rakyat yang mendokong, menyokong terutamanya anggota parti yang waras fikiran dan berjiwa merdeka sedang menunggu dan memerhati dengan penuh sabar dan teliti.

Kini PKR diambang perpecahan dan sedang menunggu masa sahaja untuk terbelah keran retaknya telah mereka hingga hampir ke hujung. Kita tunggu dan lihat apa yang akan berlaku kelak.

K7L : Apa dah jadi...

1 ulasan:

  1. Retak berlaku kerana ANWAR AL-Jub merasa dirinya terpinggir dengan kehadiran Tun Dr.Mahadir. Semua orang tahu, Tun Dr.Mahadir bukan hendak merampas kuasa dan membentuk kerajaan. Dia hanya mahu NAJIB dihalau dari Putrajaya. Sesudah NAJIB dijatuhkan, lantak koranglah nak berperang. Ada dia kisah. Dia pun dah tua, bukan boleh menongkat dunia. Tetapi kalau inilah gayanya PKR, sentiasa berjuang untuk ANWAR-AL-Jub, bukan untuk rakayt, minta maaflah, PKR takkan bertahan lama. Anwar pun takda bezanya dengan Najib. Rakus, tamakkan kuasa dan kekayaan wang ringgit. Saya lebih percaya kepada pemimpin muda dalam PKR macam FRafizi dan Tian Chua. Yang dah tua tu, eloklah berehat.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk