06/05/2016

Azmin Dan Guan Eng Punca Sebenar Pertembungan PKR-DAP Di 5 Kerusi?



Alamak! Apakah sebenarnya yang berlaku ketika rundingan kerusi sehingga hari ini tidak ada yang mahu mengalah malahan terus berkempen menentang sama sendiri dalam 6 kerusi?


Mesyuarat Biro Politik KEADILAN yang lalu telah meletakkan keutamaan kepada proses rundingan kerusi, tetapi parti bersedia untuk pertandingan tiga penjuru sekiranya proses rundingan tersebut gagal. - Biro Politik Keadilan


Maka telah difahamkan Azmin terus menghubungi Guan Eng dan mencadangkan penyelesaian pertindihan 5 kerusi dengan 3 diserah kepada PKR manakala 2 lagi kepada DAP untuk mengelak pertandingan tiga penjuru. 

Akan tetapi Guan Eng enggan mempertimbangkan sebarang jalan penyelesaian secara baik untuk mengelakkan pertandingan tiga penjuru. Ini bermakana persengketaan diantara Azmin dan Guan Eng masih panas sehingga efek pada pembahagian kerusi.

“Kalau satu kerusi mungkin kita boleh maafkan, tetapi bagaimana untuk maafkan lima kerusi? Kami rasa DAP telah ditipu. - Guan Eng

Guan Eng menggunakan asas 'telah ditipu' untuk menghalalkan pertembungan kerusi PKR-DAP yang pada mulanya 5 tetapi menjadi pada saat akhir. Manakala Azmin pula menggunakan asas menghormati autonomi Sarawak maka dia bersetuju untuk membenarkan PKR Sarawak membuat keputusan.

Kesimpulannya, bukankah Azmin dan Guan Eng punca pertembungan kerusi tersebut keran kedua-duanya tidak berjaya berunding dengan baik?

K7L : Jeng jeng jeng..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk