10/05/2016

Isu GST Dinaikkan Kepada 10 Peratus Untuk Wujud Rasa Panik Rakyat Malaysia?



Kerajaan dijangka menaikkan Cukan Barang dan Perkhidmatan, GST kepada 10 peratus jika Barisan National, BN kekal memerintah dalam pilihan raya negeri, PRN akan datang.

Pengerusi DAP negeri, Chong Chieng Jen bercakap pada sidang media menggesa rakyat Sarawak dan juga seluruh negara menolak GST. - Kinkitv

Ini merupakan fitnah dangkal mereka yang cuba wujudkan rasa panik bukan sahaja kepada rakyat Sarawak, malahan kepada rakyat Sabah dan Semanjung yang akan menghadapi pilihanraya samada pada tahun 2017 mahupun 2018. 

Semua ini untuk membuatkan para pengundi Sarawak khususnya untuk tidak memilih Barisan Nasional yang dilihat sangat susah untuk ditewaskan. Akhirnya keputusan telah tertulis.

Dengan politik kotor dan menipu pemikiran rakyat sememangnya tidak boleh ditarbiah lagi kepada rakyat Malaysia. Sebab itu rakyat di Sarawak termasuk mereka yang berbangsa Cina menyokong SUPP yang juga komponen di dalam parti BN Sarawak.

Ada ramai kata Cina sokong DAP namun pilihan ketara berlaku di beberapa tempat yang pada Keris agak mengejutkan seperti Repok dan Dudong yang dahulunya dikuasai sepenuhnya oleh DAP.

Dengan kemenangan sebanyak 72 kerusi daripada 82 kerusi, ini memberi makna rakyat tidak lagi tertipu dengan dakyah songsang berkaitan GST. Kini Sarawak sudah menang besar ada berita pasal GST naik?

K7L : DAP yang ada niat nak naikkan GST sebenarnya..

1 ulasan:

  1. Tiada apa yg boleh menahan ketajaan menaikan GST cuma masa sahaja yg menentukan. Tambhan Pula hutang negara mencanak Naik Dan harga minyàk merudum. Zaman Najib ni semuanya tidak mustahil....

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk