11/05/2016

PAS Cerai Talak Tiga Dengan DAP Dan Amanah? - PKR Sudah Terdesak



Dikhabarkan Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali telah mempelawa PAS untuk sekali lagi bergabung dalam Pakatan Harapan bersama seteru, DAP dan AMANAH.

Namun pelawaan itu ditolak dengan mesej yang keras daripada PAS. Mengikut cakap Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, penolakan ini adalah selari dengan keputusan yang telah dicapai dalam Muktamar PAS sebelum ini.

Lagipun untuk melihat PAS bergabung dengan DAP dan AMANAH adalah suatu perkara yang tidak mungkin. PAS akan bertegas untuk tidak membelakangkan keputusan yang telah dibuat.

Kini PAS lebih selesa dengan Blok Ketiga yang ditubuhkan parti Islam itu bersama Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN). PKR kini dilihat agak terdesak dan tersepit memandangkan selama ini pun mereka bergantung 'undi kawan-kawan' untuk menang.

Mungkin PRU 14 menjadi medan ukur untuk semua parti pembangkang bergerak secara solo dan melihat sendiri samada parti mereka menerima sokongan ataupun mendapat penolakan para pengundi.

Persoalannya PKR berani atau tidak? Kadang bodoh juga PKR ajak PAS bersama dengan DAP yang buang PAS masa Pakatan Rakyat dan nak duduk semeja dengan serpihan PAS yang berikrar untuk lawan PAS di mana sahaja PAS bertanding?

K7L : PAS dah mula tunjuk belang?..

9 ulasan:

  1. bolih caye ke? tak u turn ke?

    ReplyDelete
  2. Mintak tolong PAS, mintak tolong DAP,mintak tolong US, mintak tolong Australia, mintak tolong LGBT, mintak tolong mintak tolong....
    Selang seli dengan fitnah2 oleh pondan gemok botak tengah.

    Kan lebih baik kalau pemimpin2 pkr berkhidmat dan berjasa demi rakyat. Dengan sendirinya rakyat akan menyokong PKR tanpa perlu berlagak macam pelacur alam politik!

    ReplyDelete
  3. PAS LA YANG BODOH TAK RETI BAHASA, DULU TERHEGEH2 NAK BERKAWAN DENGAN DAP DAN PKR....MA,PAK SANGAT PEMIMPIN PAS MASA TU BONGOK.. HARI NI BARU TAU DAP DAN PKR TU TAK BOLEH PAKAI.....NASIHAT ORANG TAK MAU PAKAI INILA JADINYA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa tu mimpi guruh di langit air dlm tempayan dicurah habis. PAS kena ketum dgn Brother Anwar Bin Ibrahim.

      Delete
    2. Pas dah kena liwat....kehkehkeb

      Delete
  4. PAS ni femes dng u turn.... ari ni cakap lain esok buat lain...matematik org PAS ssgt mudah.... kena jolok dng duit rasuah sikit u turn la puak PAS nih...islam kat bibir jerr....ckp tuan man tu x bole caya lansung

    ReplyDelete
  5. Famous juga PAS sebab dapat 0 kerusi di PRN Sarawak. Siapa tak kenal dgn DTM menyombong tak kena tempat. Macam perfect 100%. Kaki henjut dlm hotel pun dibelanya.

    ReplyDelete
  6. Lebai ni.. saki baki Anwaris dlm pimpinan Pas... berlakon ajer.. Peranan dia untuk group anwaris ialah pastikan Pas dan Umno tidak berbaik..seterusnya..Yg lepas lepas banyak statement dia yg bolih merosakkan hubongan Pas dgn Umno..tapi Umno dan Pemimpin Pas.. tak layan sbb..musang berbulu ayam dah ditogelkan..dia saja tak perasan..kesian musang berjanggut ni.. Steady..Haji Hadi dan Haron Din..!

    ReplyDelete
  7. Terbukti pas tetap berbisa walaupun menyusur akar di bawah kepimpinan ulama. Puncanya? Mengutamakan ulama adalah mengutamakan rasul dan sekaligus mengutamakan Allah. Skg lihat lah mereka yg membelakangkan ulama dan islam dlm kucar kacir porak peranda meniti kehancuran. Selamat berjaya pas menerajui negara dan ummah!

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk