12/05/2016

DAP Di Ambang Perpecahan Di Banyak Negeri?



Perpecahan dalaman DAP sebenarnya sedang retak menanti belah. Melihat Lim Guan Eng dalam keadaan paling lemah membuatkan mereka-mereka yang pernah ditindas dan menunggu masa telah pun mengeluarkan taringnya.

Di saat-saat Guan Eng bergelut dengan pelbagai isu yang menujah dirinya, beberapa kepimpinan negeri khususnya mula memberi tekanan supaya Guan Eng berundur. Dalam masa yang sama mereka yang berada di bawah kaki Guan Eng pula berada dalam sikap bertahan.

Contohnya di Pulau Pinang sendiri ADUN Tanjung Bungah (DAP), Teh Yee Cheu mahu supaya Lim Guan Eng bercuti sementara siasatan SPRM ke atasnya selesai. Selain mengusulkan supaya Ketua Menteri hanya diberi selama dua penggal sahaja.

Sekarang apa yang sedang berlaku DAP Pahang mula berpecah, ada yang sokong Lim dan ada yang tidak. Melaka sudah sampai jadi Adun Bebas. Di Perak mereka bertelagah sesama sendiri. Di Johor sampai ada yang tak mahu datang program.

Sarawak menunjukkan pergolakan yang teruk. Contohnya 
Setiausaha DAP Sarikei, Wong Ching King mengumumkan keluar parti  disebabkan hilang kepercayaan terhadap kepimpinan DAP Sarawak yang dipimpin oleh Chong Chien Jen yang merupakan anak buah kesayangan Lim Guan Eng.

Kepimpinan DAP di bawah Lim dilihat telah memijak maruah ahli DAP sebagai anggota parti dan gaya autokratik kepimpinan tertentu DAP negeri telah memusnahkan perpaduan ahli-ahli cawangan dan telah menghilangkan keyakinan orang ramai terhadap DAP.

Kini beberapa nama baru muncul dan ada juga yang sedang menunggu turn bersedia untuk memikul tugas Guan Eng sebagai Setiausaha Agung DAP. Perasan atau tidak Gobind lebih senyap. Siapa merancang dan siapa yang dirancang?

K7L : Sebab itu jaga parti sendiri.. jangan sibuk dengan parti orang lain..

4 ulasan:

  1. Sedang ada PROPAGANDA ZIONIS PKRHOMO/DAPBANGKAI yang amat MERBAHAYA sejak kemenangan BN di Sarawak, termasuk di berita pro-madey, Awan*BANGSAT (malangnya stesyen berita ini MENDOMINASI dgn. berita hampir 24jam mcm. CnnZIONIS JAHANAM tu – siaran Bernam* tu malangnya terlalu banyak dokumentari pula!), untuk cuba MENGHASUT bahawa kononnya isu KEMENANGAN BN di S'wak hanya berkaitan dgn. seseorang INDIVIDU & cuba diBANDINGkan dgn. YAB PM kita utuk MELAGA2kan mereka; dgn. MO PENIPUAN DAPBANGKAI yg. amat JAHANAM; kononnya YAB PM kita tidak diterima bangsa Cina di Semenanjung! Sedangkan buatlah apapun; jenis penyokong DAPBANGKAI/PKRHOMO memang takkan KENANG BUDI dan sentiasa TAMAK KUASA!! JANGAN pula pemimpin UMN* kita TERPERANGKAP dgn. MO ZIONIS PENIPU ni kena TUNDUK pula pd. depa mcm. KULI akhirnya, hanya kerana pikiaq dgn. CETIK; ini shj. jln, menang pilihanraya akan dtg.!

    Sedangkan yg. SEBENAQnya ini berkaitan BANGSA BUMIPUTERA mahukan PEMBANGUNAN dari kerjasama K'jaan Persekutuan/Negeri, yg. lebih AGRESIF terutamanya untuk rakyat MISKIN/SEDERHANA yang masih ramai, dan sedar bahawa BANGSA BUMIPUTERA yg. terdiri dari pelbagai BANGSA, sebenaqnya, mahu diPECAHkan dan diHAPUSkan terutamanya, IDENTITI dan HAK bangsa Bumiputera Islam/Melayu Sabah/Sarawak, oleh EJEN PAP/ISrael-no-1, DAPBANGKAI!

    Puak PENGGANAS MUSUH Bumiputera ISLAM/Melayu ini terutamanya puak Kristian EKSTREMIS pro-Zionis/ISrael dari PAP-DAPBANGKAI memang mahu Sarawak dan Sabah yg. KAYA minyak-gas digabungkan dgn. SingaPORK utk. jadi pusat Mossad/ISrael-CIA-MI6-NATO – lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009)!

    Jadi lapuran berita malam ini, oleh sebuah parti MUSANG BERBULU AYAM; yg. bukan main cepat TUNJUK BELANG sebenaq dia setelah menang - nak mengHAPUSkan PELBAGAI parti komponen B*, dgn. MENUBUHkan parti TUNGGAL-ala SATU 'BANGSA' Malaysia! Maka MO ini disyaki mahu mengHAPUSkan terutamanya parti BUMIPUTERA PB*, serta pencubaan berterusan utk. MENGHAPUSkan hak dan identiti BANGSA Bumiputera, yg. PELBAGAI; yang amat PENTING untuk MEMBELA nasib BUMIPUTERA S'wak, terutamanya RAKYAT MISKIN!

    Maka, JANGAN kita TERPERANGKAP di dlm. KEGHAIRAHAN kemenangan BN di S'wak dgn. MO yg. sungguh LICIK ini; dari MUSANG BERBULU AYAM dari dalaman parti sendiri!

    Nek Tempoyak.

    #PERTAHAN Bahasa KEBANGSAAN, hak dan identiti BANGSA BUMIPUTERA Islam/Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari PELBAGAI bangsa yang hormat ISLAM, serta identiti dan hak bangsa BUMIPUTERA yg. PELBAGAI!#

    [BUMIPUTERA juga bermakna Pribumi/Orang Asal/Orang Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation peoples/Tribal peoples – maka istilah “(SATU) BANGSA Malaysia“ sebenaqnya adalah PALSU dan adalah legasi PENJAJAH British-ZIONIS utk. melahirkan dasar SATU “bangsa Malayan bersatu”, pelansungan dari Malayan Union-JAHANAM].

    ReplyDelete
  2. Mulai sekarang, TOLONGlah KDN/ATM - sediakan helikopter TENTERA yg. diKAWAL amat KETAT oleh "SPECIAL FORCES" ATM kita, untuk mana-mana PEMIMPIN BN terutamanya pemimpin BUMIPUTERA kita! Aku sampai sekarang begitu SEBAK dgn. NAHAS HELIKOPTER tempoh hari - ini KEMALANGAN kali KEDUA, boleh gunakan helikopter SWASTA yg. GANJILNya diPANDU rakyat ASING, utk. bawa PEMIMPIN2 TERCINTA amat PENTING kita! Nasib baik, YAB Menteri Pertanian kita TAK jadi naik helikopter tersebut!

    Dahlah si MAFIA ZIONIS DAPBANGKAI berIJAZAH tu diTAJA USD300 JUTA (RM1.2 BILLION) oleh rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael - maka bila PDRM untuk siasat bawah AKTA TERORISMA kerana 17 pakar strategi DAPBANGKAI yg. diKETUAI si Todi-PUAKA, di LATIH oleh MOSSAD dan si KM spt. TONGGENG eng DAPBANGKAI BABI boleh pula asyik jumpa DUTA ISRAEL, serta ISrael nak tubuhkan MARKAS TENTERA PENGGANAS dia di Port Dickson!! Kami RAKYAT tengah TUNGGU ni! SPRM/PDRM bah. TERORISMA – hang buatlah KERJA betul-betul oi!

    Dan OI si PENGGANAS DAPBANGKAI, awat lu TAK juga buat REPOT POLIS serta SAMAN Razali ni kalau TAK betul aaahhh?! Lihat di - http://semuthitam80.blogspot.my/2016/03/12-billion-dana-israel-masuk-akaun.html , 1.2 BILLION DANA ISRAEL MASUK AKAUN PROKSI??? , Posted by Semut Hitam ; dan di - http://wakeupmalaya.com/2016/01/dap-terima-latihan-dari-mossad/ , DAP Terima Latihan Dari Mossad?, January 4, 2016 By WakeUp Malaya !!

    Sebab itu puak PENGGANAS ZIONIS/ISrael melalui pelbagai EJEN2nya termasuk PENGGANAS DAPBANGKAI, juga disyaki sedang mensasarkan pemimpin Islam/Melayu termasuk Kesultanan Melayu, serta keluarga mereka (terutamanya anak-anak muda mereka yg. telah kebaratan melampau ) utk. diperangkap dgn. PENYAMAQ2 Islam utk. berkahwin, utk. di'Blackmail' dan untuk diracun dgn. suntikan kimia yg. boleh sebabkan sakit jantung/kanser; mahupun melalui pelbagai jenis kemalangan! Apalagi si puak DAPBANGKAI ni mahu MEMISAHkan Sabah-S'wak dan gabungkan bersama SingaPORK-pusat MOSSAD-ISrael/CIA-MI6-NAT*!

    Tengok juga ulama-ulama TULEN PAS, yg. asyik meninggal dlm. usia muda - kita bukan nak mempersoalkan TAKDIR dari ALLAH SWT, tetapi JANGAN. kita BUTA pd. angkara JAHAT si ZIONIS-MUSUH ISLAM-no 1, yg. tidak boleh dibiaqkan! Apalagi Kelantan/Terengganu/Kedah/Perlis, negeri-negeri ISLAM yg. kuat, juga mahu diJAJAH oleh si MUSUH-MUSUH Islam/Melayu ni!

    Besar kemungkinan juga, BAPA-BAPA KEMERDEKAAN/PEMBANGUNAN tercinta bumi pusaka nenek moyang BUMIPUTERA kita ini, Almarhum-Almarhum PM Tun Abdul Razak Hussein dan TPM Tun Dr. Ismail Abdul Rahman, diracuni CIA-MI6-Mossad (keduanya meninggal di tahun 1973 dan 1976 di usia muda 50an, dari kanser termasuk Leukimia, yang juga sejenis kanser dalam darah atau tulang, dengan seorang doktor British yang SAMA) dgn. bantuan PENGKHIANAT tempatan. ZIONIS-Israel juga adalah sekutu kuat PAP-DAPBANGKAI – lihat di http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009!

    Kanser/sakit jantung serta KEMALANGAN dsbnya, juga telah dibuktikan sebagai MO utama PENJAJAH Barat-Zionis diketuai CIA-MI6-Mossad/ISrael (sebenaqnya Barat telah dikUASAI puak ZIONIS termasuk para PENYAMAQ) - untuk menghapuskan pejuang Islam/Bumiputera yang NATIONALIS di “ Dunia Ketiga“ (dan sekarang terutamanya pemimpin BUMIPUTERA Islam yang nasionalis) - sila lihat di - http://www.globalresearch.ca/the-cia-has-attempted-to-assassinate-50-foreign-leaders-including-chavez/5326864, The CIA has Attempted to Assassinate 50 Foreign Leaders Including Chavez, Global Research, March 15, 2013; dan di - http://imeu.net/news/article0024562.shtml, Israel's History of Assassinating Palestinian Leaders, The IMEU, Nov 6, 2013!

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bertenanglah nek... dh takdir heli tu terhempas. Ada saksi nampak dpd 4 buah heli yg lalu atas kpg mrk... sebuah telah disambar petir.

      Delete
  3. # ATM - bukan hanya menyerahkan pd. Kem. Pengangkutan (apa jadi dgn. “Black Box” MH17, juga kes tragedi Helipkopter dgn. JURUTERBANG warga ASING juga, yg. mengorbankan arwah pemimipin2 UMNO tercinta kita dulu) - tolong SIASAT habis2an tragedi HELIKOPTER yyg. sungguh MENYEDIHkan terbaru ini.
    Lagipun, ‘NGO’ BMF (disyaki MENYAMAQ sbg. NGO-alam sekitar), yg. disyaki NGO MOSSAD-NAT*, disyaki masih aktif beroperasi secara rahsia berpengkalan di Miri, Sarawak, dan disyaki mempunyai SYARIKAT HELIKOPTER sendiri di S'wak yg. MENYAMAQ - dan HQnya di Basel, Switzerland [Basel adalah seolah koloni Jerman di Switzerland - Jerman adalah disyaki pusat rejim PENGGANAS KANIBAL ISrael-no-1 di EU, di mana 6 SUBMARINE-boleh bawa-senjata NUKLEAR Jerman telah diEKSPOT ke ISrael, disyaki berpengkalan di Diego Garcia di Lautan Hindi dan Laut Mediterranean di Gaza; termasuk disyaki menyebabkan letupan NUKLEAR kecil bawah laut dan tanah (yg. boleh menyebabkan cuaca amat bahang-ala-El-Nino serta empangan/air sungai surut ke bawah tanah), banjir, Tsunami (termasuk disyaki yg. MENENGGELAMkan banyak kapal PELARIAN Syria & Palestin di laut Mediterranean), gempabumi dsbnya]!#

    Nek Tempoyak.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk