18/05/2016

Team PKR Kini Berpecah Kepada Pro Anwar Dan Pro Deklarasi?


 

Kah Kah Kah! Ini apa cerita dengan PKR ini? Terlalu banyak kem wujud sampaikan mereka semua sudah hilang arah tuju dan mula bawak apa yang ada dalam hati mereka ke dalam parti yang jelas telah hilang arah tujunya.

PKR yang ditubuhkan untuk perjuangan membebaskan Anwar Ibrahim nampaknya kini sudah berpecah. Mereka kini berpecah kerana kartel Azmin melawan penyokong Wan Azizah.

Hari ini keretakan mereka hampir menjadi belah tatkala ada kem yang menyokong Deklarasi Rakyat bersama Mahathir dan ada pula yang menyelar untuk bersama deklarasi tersebut yang turut sama dizahirkan oleh Anwar Ibrahim daripada penjara.

Selepas keluarnya surat daripada Anwar Ibrahim yang berbunyi :

Dalam sejarah perjuangan kita, terdapat episod getir yang menuntut bongkahan pemikiran dan penyuluhan. Permasalahan kini terkait dengan Deklarasi Rakyat yang turut mengheret pimpinan dan wadah kita untuk bersekongkol dengan Tun M dan Daim.

Pandangan saya mungkin bercanggah dengan pendirian majoriti pimpinan. Saya gusar kerana mengandaikan strategi tersebut agak terlanjur dan menggugat sendi nadi dan tunggak perjuangan. Kita perlu menghindari dari bahaya terjebak dengan permainan elit penguasa dan muslihat licik mereka untuk mengekalkan sistem usang. Kendati begitu, ramai rakan-rakan merasakan bahawa strategi baru tersebut ampuh dan terbaik. - sambung SINI 

Timbul cerita Rafizi yang kata surat itu benar manakala Samsul pul akata ianya adalah palsu. Kontradik? Ini bukan kontradik tetapi ini menunjukkan siapa yang masih menyokong Anwar Ibrahim didalam PKR dan satu lagi yang bersedia buat apa sahaja asalkan dapat kuasa.

Mungkinkah PKR juga akan membuat 'cleansing' seperti PAS?

K7L : Makin ramailah ahli Amanah nanti.. haha..

1 ulasan:

  1. Kesian Anwar.
    Dulu dia sokong Deklarasi Rakyat sebab dia harap Tun Det akan bersihkan namanya supaya dia boleh keluar dari Sg.Buluh Hotel. Dia ingat Tun Det akan bua tapa sahaja, termasuk membersihkan moralnya hanya untuk menjatuhkan Najib, tetapi TIDAK!!!!!
    Dia pun kecewa lalau menulius surat berbunga-bunga sepanjang LAPAN muka untuk meluahkan perasaannya dan meneyrang Tun Det kunun ular berbisa!!!!
    HAHAHAHA............KESIANNYA.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk