01/05/2016

Calon DUN Bukit Assek Lupa DAP Abaikan Wong Ho Leng Tetapi Bukan BN?




Ketikan mantan ADUN Bukit Assek, Wong Ho Leng berada di dalam keadaan koma setelah dimasukkan ke Pusat Perubatan Rejang di Kuching, Sarawak untuk rawatan tumor otak, tiada pemimpin DAP datang membantu.

Sebaliknya, Pada 15 April tahun lalu, Kerajaan Sarawak mengumumkan akan menanggung sebahagian daripada kos rawatan Wong Ho Leng yang sedang menjalani rawatan di Singapura. Ketua Menteri,

TS Adenan Satem berkata, bantuan kewangan itu diberikan kepada Wong Ho Leng adalah atas dasar kemanusian dan belas kasihan kerana dasar diamalkan kerajaan hanya akan membiayai kos rawatan ADUN yang menerima rawatan dalam negeri atau negara.

Kalau kita tidak boleh membayar balik jasa orang yang menolong kita, janganlah pula menggigit tangan yang memberi kita makan. Sememangnya baik pemimpin maupun pengikut DAP, mereka ini tidak pernah mengenang jasa.




Maka mengikut 'Chinese Proverb'

 "Apabila anda minum air, ingatlah mata air dari mana air tersebut mengalir." 

Apabila calon baru DAP DUN Bukit Assek, Irene Mary Chang Oi Ling, bersetuju sebagai calon DAP di dalam Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak, ramai yang terkejut. Namun orang ramai tahu ketika dia susah BN yang bantu bukan DAP.

K7L : Orang lupa diri jangn dipilih jadi wakil rakyat.. nanti dia lupa kita...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk