11/05/2016

Parti DAP Mahu Tebus Malu - Singkir PKR Atau Hilang Lebih Kerusi?



Kita juga ingin melihat sejauh mana parti chauvinis DAP mahu menebus malu mereka di Sarawak. Kekalahan yang teruk di Sarawak sebenarnya adalah di luar jangkaan DAP sendiri.

Mereka tidak sangka 5 kerusi majoriti kaum cina dan merupakan 'Safe seat' mereka hilang dan akhirnya jumlah kerusi yang mereka ada tinggal 7 kerusi sahaja. PKR dijadikan punca mengapa mereka hilang kerusi.

Kini terdapat dua persoalan tentang hubungan homo mereka :

1. Apakah DAP berani untuk memberi kata putus once and for all kepada parti PKR dan meletakkan salah kepada PKR disebabkan perebutan kerusi di PRN? 

2. Apakah DAP benar-benar berani untuk memutuskan hubungan politik dengan PKR seperti yang mereka lakukan terhadap parti PAS sebelum ini?

Dengarnya para penyokong Guan Eng meminta dia bertindak tegas seperti yang telah dilakukan oleh Lim Guan Eng DAP terhadap ADUN-ADUN PKR sebelum ini. Erti kata lain mereka mahu PKR disingkirkan.

Namun kita akan terlihat siapa yang akan tersingkir tatkala  kesudahan siasatan SPRM terhadap Lim Guan Eng yang berdepan dengan skandal banglo terlajak murah dan penjualan tanah milik rakyat di Taman Manggis.

K7L : PKR senyum sahaja melihat DAP seakan takut dengan mereka..

1 ulasan:

  1. bahaya...bahaya kalau guan eng buat keras dengan pkr. dalam dun pulau pinang, adun2 pkr seolah cuba mengenakan guan eng dan dap. mereka sedang membuli guan eng sebenarnya dan nak tengok sama ada guan eng masih ada telur atau dah ditelan kerandutnya sendiri.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk