13/05/2016

Amanah Gagal Saingi PAS - Hilang Wang Deposit Perkara Biasa?




Ini memang satu kejayaan dan sejarah baru untuk ditulis buat Amanah. Perasan mereka lebih bagus daripada PAS menjadikan parti mereka sama seperti lalat politik yang orang tak suka.


Mengejutkan apabila 9 daripada 11 kerusi yang mereka tandingi telah hilang wang deposit. Itupun puak Amanah masih mengeluarkan kenyataan angkuh dan sombong. Akibat percaya mereka parti yang layak untuk ganti PAS.

Setiausaha Agung AMANAH, Mohd Anuar Tahir berkata, ia adalah satu kejayaan, jika ada di kalangan calon parti yang baru berusia tujuh bulan itu memperoleh semula wang deposit mereka.

“Hilang deposit di Sarawak ini adalah perkara biasa bagi calon-calon. Mana-mana kawasan yang kita perolehi deposit itu sudah kita anggap sebagai suatu kemenangan"




Masih angkuh namun sudah terang lagi bersuluh, Amanah bukanlah lawan PAS. Kini Amanah berada di ambang kekusutan dan semakin terdesak untuk memenangi kerusi pertama untuk menang bertanding di atas tiket Amanah.

Yang ada didalam dewan negeri atau dewan rakyat adalah mereka yang menang bertanding dengan tiket PAS kemudian menukar kepada Amanah apabila mereka kalah dalam pemilihan PAS yang lalu.

Tidak mustahil Amanah akan hilang wang deposit jika bertanding di Kuala Kangsar dan Sungai Besar. Siapa yang sokong Amanah? Parti yang tidak seindah nama tapi berlagak macam pernah menang satu negeri.

K7L : Sombong siot.. 

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk