03/05/2016

PAS Sarawak Lancar Perang Dengan DAP Di Sarawak?


 

DAP kini dilihat sebagai musuh utama bagi PAS. PAS yang kini ditentang hebat oleh Amanah lebih fokus untuk melawan DAP dan memastikan DAP terus tersungkur dalam PRN11 dan PRU14 kelak.

Setiausaha PAS Sarawak sudah mula melancarkan perang mulut dengan melabelkan parti DAP sebagai Oportunis, Egoistik, Suka ambil kesempatan dan Tamak. Sememangnya ada kebenaran dalam labeling yang dibat oleh PAS Sarawak.

Kini DAP Sarawak dan DAP Pusat dilihat sebagai 'parti yang ingin mengambil kesempatan' sebab itu PAS keluar daripada Pakatan Rakyat untuk tidak lagi bersama dengan DAP. Kini di Sarawak sekali lagi DAP menyerang PAS.

Dan setelah sekian lamanya kita dapat menyaksikan pertembungan PAS dan DAP di dua Kerusi DUN. Mengapa PAS lawan di kawasan yang DAP yakin boleh menang? Kerana PAS nak beritahu DAP, tanpa mereka DAP hanya ulat sampah dalam politik.

K7L : Siapa kerusi paling banyak di antara pembangkang akan dianggap 'king'?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk