26/05/2016

DAP Sokong Transgender - Melayu PAS-PKR-PAN Masih Sokong?


 

Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu Dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum Yang melampaui batas”. (Surah Al-‘Araf : 80 - 81)


Dari firman Allah ini, Allah menggambarkan, tindakan homoseksual merupakan amalan “fawahisy” atau amalan yang keji. Menurut Imam Al-Qurtubi, makna fahsya’ adalah setiap kejahatan yang dilakukan, pelakunya akan dikenakan hukum hudud. 


(Tafsir Al-Qurtubi : 2/210) Begitujuga, Rasulullah SAW menyatakan golongan yang mendapat kemarahan dan kemurkaan Allah adalah antaranya golongan homoseksual.

Erti kata lain didalam Islam kita tidak menolak serta menyokong apatah lagi menggalakan mereka untuk diberi kebebasan berbuat begitu. Isu homoseksual bukanlah isu kemanusiaan kerana ianya jelas bertentangan dengan hukum alam.

Masa kan kita bersedia untuk menerima perkara yang menyongsangkan akidah ini? Nampaknya di Pulau Pinang DAP telah mengorak langkah untuk bersetuju dengan transgender dan menunjukan sikap 'Tidak ada masalah' dengan golongan ini.


Persoalannya, apakah PAS,PKR dan PAN akan berdiam diri dan hanya pejam mata melihat DAP berbuat songsang dan barangkali mampu menyesatkan generasi Islam masa hadapan di Malaysia?

La Ikraha Fiddiin. Tiada paksaan dalam memeluk agama namun apa yang kita kena tahu jelas mana satu yang baik dan mana satu yang buruk untuk memastikan apa yang dianuti adalah agama yang benar. 

Kini tugas kita sebagai Umat Islam adalah menentang golongan-golongan sebegini. Mampukah kita hanya mendiamkan diri demi kuasa politik?

K7L : DAP musuh Islam..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk