19/05/2016

Azmin Ditekan Ahli DAP Pula Untuk Turun Dari Kerusi MB?


 

Ada kemungkinan Azmin akan menerima nasib yang sama seperti Khalid Ibrahim yang pernah dia musuhi suatu ketika dahulu. Namun begitu jangan salah sangka kerana yang merancang 'Langkah Kajang' bukanlah Azmin tetapi orang lain.

Azmin yang menaiki kerusi empuk Menteri Besar Selangor hanyalah kerana ehsan PAS dan calon yang dicadangkan oleh PKR-DAP tidak layak untuk berkhidmat sebagai Menteri Besar.

Selain itu kerusi tersebut pada awalnya disediakan untuk memastikan Anwar Ibrahim yang lena di situ namun percaturan 'Langkah Kajang' berubah menjadi 'Langkah Keliwatan' yang menjadikan Azmin terpilih.

Kini tekanan untuk menukar MB Selangor bukanlah cerita dongeng dan pendedahan demi pendedahan tentang salahlaku dan penyelewengan oleh ahli PKR sendiri membuatkan imej MB Selangor tercalar.

Dalam masa yang sama nampaknya ahli-ahli DAP yang berang dengan Azmin kerana masih bersekongkol dengan PAS dan berkeras tidak mahu melucutkan 3 orang Exco Negeri Selangor daripada parti PAS juga menyusun jalan untuk menjatuhkan Azmin.

Kini Azmin berada dalam keadaan sangat genting. Berbeza dengan Guan Eng yang kini tersangat lemah, Azmin belum ditemukan dengan 'ruas' yang sedang dibawa oleh Chegubard.

Andaikata akan ada waktu yang memaksa Azmin untuk tetap turun daripada kerusi MB, mungkinkah Selangor dibubarkan lebih awal?

K7L : Nak sangat tukar ya? Azmin bagi tukar kerajaan terus semua tak dapat..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk