16/05/2016

Azmin Mula Langgar Presiden PKR Dan Buat Keputusan Sendiri?


 

Nampaknya gerakan Wan Azizah dan konco-konconya semakin galak membuat serangan secara terbuka terhadap Azmin Ali yang dilihat bakal bertanding kerusi Presiden PKR setelah melihat Wan Azizah terlalu lemah apabila ketiadaaan Anwar Ibrahim.

Kini Azmin yang dilihat seringkali melangkaui peranan Presiden dan membuat keputusan sendiri tanpa sebarang konsensus. Menjadikan kita terfikir siapa yang berkuasa sekarang dalam PKR.

Antara keputusan yang dibuat tanpa berbincang dengan Presiden PKR adalah tentang isu pujukan Azmin menyeru PAS untuk kembali bersama dalam Pakatan yang baru. Namun begitu perkara tersebut telah dinafikan sekeras-kerasnya oleh Wan Azizah.


PETALING JAYA: Pakatan Harapan tidak pernah menjemput PAS menyertai pakatan itu, kata Presiden PKR, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail.

Sebaliknya, Menteri Besar Selangor, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali yang menjemput parti Islam itu.
“Bukan kami yang jemput. Menteri Besar yang jemput,” - Wan Azizah

Nampaknya hubungan kedua-dua pemimpin tertinggi parti serpihan itu semakin meruncing. Kartel Azmin juga dilihat sedang bersedia untuk pemilihan akan datang. Mungkinkah PKR akan bertukar Presiden kelak?

K7L : Dah lama Azmin target nak benam politik Wan Azizah?..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk