27/05/2016

Kertas Siasatan Guan Eng Siap - Tunggu Peguam Negara Sahaja


 

Akhirnya SPRM telah melengkapkan siasatan terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berhubung isu pembelian rumah banglo pada harga luar biasa murah dan penjualan tanah Taman Mang­gis oleh Kerajaan DAP Pulau Pinang.

Kertas siasatan tersebut telah diserahkan kepada Peguam Negara, Tan Sri Mohamed Apandi Ali untuk meneliti tindakan selanjutnya.

“Sekiranya Peguam Negara berpuas hati terhadap ketera­ngan kertas siasatan yang dikemukakan, maka tindakan undang-undang yang sewajarnya akan diambil.

“Sebaliknya, sekiranya siasatan SPRM didapati tidak mempunyai keterangan yang mencukupi, maka tiada tindakan undang-undang diambil.

“Perkara tersebut adalah selaras dengan Artikel 145 Perlembagaan Persekutuan yang mana kuasa mendakwa adalah di tangan Peguam Negara,”
- Datuk Azam Baki

Kita akan lihat keadilan yang dibawa untuk rakyat akan terbalas kelak. Selama ini dia bertindak kejam memusnahkan banyak rumah dan kedai. Kini balasan untuk dirinya akan hadir jua.

K7L : Cepat sikit.. pulangkan Pulau Pinang kepada BN!...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk