06/05/2016

Esok Hari Mengundi - #UndilahBN #TeamAdenan #GiveChance


Kepimpinan Ketua Menteri Sarawak Datuk Patinggi Tan Sri Adenan Satem ketika ini akan memberikan faedah kepada rakyat negeri ini sehingga ke lapisan generasi akan datang.

Sehingga kini, beliau berjaya melaksanakan 53 prinsip yang sudah memberi seribu satu kelebihan kepada rakyat setempat.

Mandat lima tahun untuk Adenan bukan sekadar perancangan untuk menghadapi penggal pemerintahan akan datang tetapi adalah kepercayaan rakyat terhadap beliau bagi merencana masa depan negeri ini ke arah ‘Sarawak Moden’.

Mengimbau kembali kata-kata beliau sendiri, Adenan tidak mendambakan kuasa tetapi mahu melihat anak Sarawak berjaya sehingga ke peringkat dunia. Beliau mahu mendokong Sarawak dalam usaha menjadikan negeri ini maju dan mencapai keseimbangan antara bandar serta luar bandar.

Pimpinan beliau di bawah panji 'Pasukan Adenan' ini tampak kukuh dan tidak gentar kepada lemparan fitnah yang ditabur pembangkang. Walaupun hanya memerintah bumi kenyalang selama dua tahun, ternyata beliau dihormati dan disukai rakyat tidak kira fahaman mahu pun idelogi politik.

Tanggal 7 Mei ini bakal menjadi nadi dan saksi untuk ketahanan pasukan ini di arena pemerintahan Sarawak. Kebijaksanaan pengundi pada PRN-11 kali ini bakal mengubah landskap ekonomi Sarawak supaya lebih kompetitif dan meningkatkan peluang pekerjaan buat anak bumi kenyalang.

Dapat disimpulkan bahawa Adenan juga mengintai pembahagian kek ekonomi dan kuasa yang lebih adil supaya rakyatnya terpelihara. Ketua Menteri yang disayangi ini bakal melakukan lebih banyak perubahan dalam usaha merangka hala tuju 'Sarawak Negeri Maju 2030'.

Antara perihal signifikan baru yang bakal dilaksanakan adalah penilaian semula premium tanah di samping usaha sedia ada mengenai kuasa autonomi, isu pembalakan, Tanah Adat (NCR), royalti minyak, dan sebagainya.

K7L : Sokong Tok Nan!...

2 ulasan:

  1. Steady tok nan!!!!!
    Semoga berjaya menerajui Sarawak!!!
    Dapigs...sekor calon pon tak ada kelayakan dan ketokohan sbg km.
    Isu mrk basi dan lbh kpd fitnah dan serangan peribadi.Tiada kekuatan sbg pentadbir dan lemah dari segi isu tempatan.Awal pagi dh berbalah dgn pkr...mmg hancur klu jd kerajaan....
    RAKYAT SARAWAK...MARI KITA SOKONG DAN UNDI TEAM ADENAN.TOLAK PARTI SLOGAN CHINESE CHINESE DAPIGS KRN MRK RASIS DAN KRONISME!!!!!

    ReplyDelete
  2. sa belum gua komen cirita secara macam olang tak ada siuman
    UCAPKAN BERIBU RIBU TAHNIAH KAT TOK NAN SEBAB KEMENANGAN BESAR PRN 11 SEBANYAK 52 kerusi.

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk