07/05/2016

Nukilan Tok Nan Untuk Rakyat Sarawak #TeamAdenan #PRNSarawak




Rakyat Sarawak yang dikasihi...

Menjelang hari mengundi esok, saya menyeru kepada anda agar membuat keputusan yang terbaik demi diri anda sendiri, demi keluarga anda, demi komuniti anda dan demi negeri Sarawak yang kita cintai.

Undi anda esok akan menentukan sejauh mana kita dapat mempertahankan perpaduan yang dinikmati kini serta terus memperkukuhkannya demi generasi akan datang.

Undi anda akan membantu mengekalkan keharmonian yang kita hargai di dalam masyarakat berbilang kaum dan agama, yang hidup bersama dalam suasana aman, serta berganding bahu bekerjasama demi masa depan Sarawak yang lebih cerah.

Undi andalah yang akan membantu Sarawak mencapai lebih banyak kuasa autonomi bagi merealisasikan aspirasi bersama, untuk menjadi rakan kongsi yang lebih bermakna dalam Persekutuan Malaysia, seperti yang diimpikan oleh pemimpin-pemimpin negara kini pada tahun 1963.

Esok, undi anda akan memastikan kemakmuran di Sarawak terus disemarakkan agar semua rakyat Bumi Kenyalang dapat menikmati faedah daripada ekonomi Negeri yang stabli dan yang dirancang dengan lebih tersusun.

Mempertahankan perpaduan, memelihara keharmonian, mencapai lebih banyak kuasa autonomi dan memastikan kemakmuran Sarawak adalah tanggungjawab kerajaan Barisan Nasional, yang terus dilaksanakan dan ditegakkan sehingga ke hari ini.

Harus diingat, kita perlu terus berjuang demi perpaduan, keharmonian, serta autonomi dan kemakmuran Sarawak.

Jika tidak, segala yang telah kita pertahankan selama ini akan hilang begitu sahaja.

Hakikatnya, Sarawak adalah sebuah negeri yang bertuah kerana perjuangan kita mendapat sokongan kepimpinan tertinggi Barisan Nasional yang telah memberikan komitmen sepenuhnya dalam merealisasikan aspirasi kita.

Kami dalam TeamAdenan sentiasa komited meneruskan perjuangan demi kesejahteraan Sarawak. Berilah kami peluang berjuang untuk anda, demi membina Sarawak yang lebih sejahtera untuk kita semua.

Saya menyeru kepada anda hari ini untuk memberi peluang kepada #teamAdenan.

Undilah demi Sarawak yang sejahtera.

Undilah Barisan Nasional.

- Adenan Satem -


0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk