10/05/2016

Apakah Kaum Cina Sudah Muak Dengan Pembangkang?


Majoriti pengundi di 5 kerusi DUN yang berjaya dirampas oleh BN (Rujuk SINI) adalah daripada kaum Cina. Maka sekarang timbul persoalan, apakah benar kaum Cina sudah beralih dan menyokong Barisan Nasional?

Jika kita perhatikan di 7 kerusi DUN yang dimenangi oleh parti chauvinis DAP, terdapat pengurangan undi majoriti di kerusi-kerusi tersebut. Ianya di antara 2000 - 4000 undi, nilai yang agak besar. 







 

Keris sentuh DUN Bukit Assek dahulu. DUN yang sebelum ini disandang oleh mendiang Wong Ho Leng, nama besar dalam DAP. Maka kerana tidak mahu kalah DAP telah meletakkan isteri mendiang sebagai calon.

Hasilnya separuh majoriti telah hilang. Dan satu lagi yang mengejutkan adalah penurunan majoriti di DUN Bukit Sentosa, memberi isyarat DAP telah ditolak rakyat biarpun nama besar seperti Chong Chien Jen yang juga Pengerusi DAP Sarawak gagal menambah majoriti.

DUN Tanjong Batu dan Pujut juga hampir-hampir hilang majoriti dan Pelawan, Padungan dan Pending juga merosot jumlah majoriti. Biarpun DAP menang namun berkurang majoriti itu bukanlah satu petanda yang amat baik.

Keris berharap penolakan ini juga berlaku pada PRU14 kelak. Rakyat sudah bijak dan tidak akan lagi ditipu. 

K7L : DAP dah boleh bungkus..

1 ulasan:

  1. dgn bangsa Cina ni tk boleh percaya lebih2 sgt. mereka bahaya. Mungkin di Sarawak mereka dh 'hidu' sokongan kuat peribumi Sarawak pada BN. So nk tak nak kena swing sikit utk buktikan mereka 'sokong' BN. So mereka boleh tuntut mcm2 dr kerajaan.

    Sorry to say chinese same as Israeli. bahaya!

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk