25/05/2016

Malaysia No Satu Dalam Senarai Negara Dunia Yang Punyai Hutang Tertinggi?


 

Alamak! Selama ini kisah "Malaysia banyak hutang", "Malaysia dah tak ada duit nak bayar gaji penjawat awam" dan "Malaysia dalam bahaya sebab tanggung hutang 1MDB". Eh! Banyak lagi cerita pasal hutang-menghutang negara.

Yang bercakap semua bijak pandai malahan ada yang beri komen mengalahkan orang ada PhD. Ada tu SPM pun tak sempat ambil lagi dia punya cerita tahu pasal hutang negara macam dia anak saudara Menteri Kewangan Malaysia.

Lagipun rata-rata mereka yang gemar 'menghukum' melalui media sosial seringkali terbabit dalam membandingkan Malaysia dengan negara lain terutamanya Jepun dan Singapura. Mari kita lihat senarai di atas, Jepun no 1 dan Singapura no 11.

Malaysia no 56 dalam senarai GDP bagi setiap negara. Jadi mahu cerita apa lagi? Ini merupakan fakta yang dikeluarkan oleh Global Competitive Nessa Ratio. Ini bukan bohong ya!

K7L : Mesti ramai macai akan marah dengan kenyataan ini..

1 ulasan:

  1. Alhamdulillah. Tahniah kepada pentadbiran Najib Razak atas kejayaan ini. Kepada penyokong yg taat kepada Najib tolong terus menyokong penuh dan memuji kehebatan Najib. Sokonglah membuta tuli semoga senang Najib buat ikut suka hati. Diharap Malaysia yg kita cintai ini terus kekal ditempat tertinggi dalam senarai hutang dan rasuah

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk