29/03/2016

Maklumat Perbezaan Harga Rumah Jiran Guan Eng Dengan Rumah Rasuah Yang Dibelinya?



Banglo bernombor 34, Jalan Pinhorn terletak hanya beberapa pintu dari banglo milik Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang terletak di No. 25, Jalan Pinhorn. 

Banglo berkenaan bersaiz kurang separuh daripada saiz rumah Lim Guan Eng tetapi secara rasminya telah dinilai pada harga RM3.6 juta pada tahun 2014 berbanding RM2.8 juta yang Lim Guan Eng bayar pada tahun 2015 untuk hartanya hanya beberapa bulan lepas.

Rumah bernombor 34, Jalan Pinhorn, juga tidak mempunyai kolam renang, telah dijual pada kadar harga yang dinilai tiga kali ganda lebih bagi setiap kaki persegi tanah berbanding banglo Lim Guan Eng. 

Berikut adalah senarai rasmi daripada Jabatan Penilaian Pulau Pinang tentang traksaksi terkini yang sedang berlaku di sekitar Jalan Pinhorn, Pulau Pinang.


Dan berikut juga merupakan dokumen yang memberi perbezaan harga yang jauh berbeza dengan jumlah wang yang dibayar oleh LGE untuk membeli banglo bernombor 25 itu.


Jadi apa sebenarnya yang membuatkan LGE mendapat keistimewaan diskaun sebegitu rendah? Adakah masuk akal penjual yang membeli rumah dengan harga pasaran kemudia membuat renovasi.

Kos renovasi juga tinggi kemudian jual dengan harga yang tidak mengikut pasaran dan terama rendah sehingga menimbulkan keraguan bairpun ia dijual atas dasar 'Willing buyer-Willing seller'.

Masih nak kata LGE betul? Apa lagi alasan yang LGE akan keluarkan kelak? Nak raih simpati pula atau ada perancangan lain? Buatlah apapun jika sudah salah tetap salah! Nampaknya mereka sudah tidak lagi berkempen #SaveMalaysia. 

Mereka akan tukar kepada slogan #SaveLimDynasty yang dilihat sedang ranap. Persoalan yang masih bermain didalam kepala Keris. Apakah pemberi maklumat juga adalah orang DAP yang tak mahu orang Johor/Melaka terus memerintah Pulau Pinang?

K7L : Beli gula-gula RM3, balik jadikan Aiskrim tetapu jual harga RM1..untung ke rugi?...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk