11/03/2016

PAS Akan Bekerjasama Dengan Siapa? - Mengejutkan Atau Sudah Dijangka?



Parti itu akan menjalin kerjasama dengan sebuah parti bagi memperkukuhkan kedudukannya untuk menghadapi pilihan raya umum akan datang. Beliau tidak menamakan parti itu.

"Kami adalah blok ketiga. Dalam Perlembagaan (Pas) kami boleh bekerjasama dengan sesiapa sahaja yang mempunyai pandangan yang sama dengan kami. Perjuangan dan tuntutan yang sama," - Takiyuddin SUA PAS

Pas masih bekerjasama dengan PKR dalam Pakatan Rakyat yang sebelum ini dianggotai tiga parti tetapi buat masa kini menolak kerjasama dengan DAP dan Pakatan Harapan yang dianggotai DAP, PKR dan Parti Amanah Negara (Amanah).

Pakatan Harapan dibentuk oleh DAP, PKR dan Amanah selepas DAP enggan bekerjasama dengan PAS dalam Pakatan Rakyat yang turut dianggotai PKR. Amanah ditubuhkan oleh beberapa bekas pemimpin Pas selepas mereka kalah dalam pemilihan parti.

Apakah Mungkin Berjasa, Abim, Isma dan lain-lain akan dibentuk sebagai Third Force untuk fokus jatuhkan DAP?

K7L : Ini baru betul lawan DAP!...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk