21/03/2016

PAS Berbaik Dengan UMNO Sakitkan Hati DAP?


 

Mentaati pemimpin adalah salah satu dari sebab tercapainya persatuan. Urusan umat Islam tidak akan berjalan tanpa adanya pengaturan dan pengorganisasian oleh seorang pemimpin. Dan seorang pemimpin tidak akan berfungsi kecuali didengar dan ditaati.

Jika kaum muslimin mentaati pemimpin yang mengarahkan mereka dan menjaga mereka, maka dengan izin Allah orang-orang kafir akan berputus asa terhadap mereka. 

Oleh kerana itu, kita lihat orang-orang kafir saat ini berusaha menanamkan keraguan kepada para pemimpin, merosak hubungan masyarakat muslim dengan pemimpinnya. 

Mereka juga memprovokasi masyarakat untuk tidak menaati para pemimpin dan membuat onar dalam pemerintahannya, serta menyebarkan kejelekan dan dosa pemimpin. Ini merupakan bentuk dari tipu daya orang-orang kafir dan hal ini selama-lamanya tidak akan membawa kebaikan terhadap umat Islam.

Sebab itu hari ini kita lihat DAP cukup terguris dengan hubungan baik yang kini berlansung diantara PAS dan UMNO biarpun tidak sebumbung dalam Barisan Nasional. Ini beerti PAS bersedia untuk menjadi pembangkang yang baik.

Bukan pembangkang yang ingin jahanamkan negara. Bukan pembangkang yang jatuhkan negara dengan rosakkan ekonomi dan imej segala. 

K7L : Politik kotor tidak sihat mesti ditolak...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk