30/03/2016

Antara Jawapan-Jawapan Mengapa Harga Rumah LGE Rendah Daripada Harga Pasaran!


"Pada 3 Julai 2009, Guan Eng berpindah dari Seri Teratai ke sebuah banglo mewah di Jalan Pinhorn atas alasan mempunyai banyak semut api, anai-anai dan musang. 

Pemindahan itu dilakukan dengan dengan alasan memberi laluan kepada pembaikan besar dan rawatan anai-anai oleh Jabatan Kerja Raya (JKR).

Sebelum ini, sebuah akhbar mendakwa kediaman baru itu hanya sebuah banglo biasa namun selepas proses pengubahsuaian, ia menjadi kediaman mewah. 

Bagaimanapun, Guan Eng menafikannya dengan mendakwa kos pembaikan dan pengubahsuaian rumah sewa itu ditanggung oleh pemiliknya. 

Memandangkan pemiliknya ingin menduduki rumah itu suatu masa nanti, Guan Eng bersetuju tidak mendedahkan butiran lanjut ini kerana ia melibatkan hak peribadi pemiliknya. 

Mempertahankan tindakannya, Guan Eng berkata beliau tidak membelanjakan wang awam sebaliknya hanya menggunakan elaun perumahan yang diperuntukkan kepadanya mengikut undang-undang, seperti pernah dinikmati Tan Sri Dr Koh Tsu Koon sebelum itu"


Apabila Teresa Kok dan rakan-rakan seperbodohannya beri alasan Guan Eng beli harga rumah murah kerana Feng Shui tidak baik maka kita lihat kembali isu rumah Guan Eng ini kira kira 7 tahun yang lalu.

Persoalannya, kenapa Guan Eng tidak duduk di banglo yang disediakan untuk Ketua Menteri?

Ketika itu Guan Eng beri alasan : 

1) Semut api
2) Anai-Anai
3) Musang

Tiga binatang ini katanya ada di kediaman rasmi maka Guan Eng pindahlah ke banglo milik Miss Phang. Jika lihat balik artikel di bawah, Guan Eng berkata banglo itu akan diduduki kembali oleh Miss Phang. Sekarang apa sudah jadi? Siapa yang duduk selepas itu?

Sekarang apa pula alasan yang diberi oleh Guan Eng?

1) Saya tidak tahu nilai hartanah
2) Feng Shui tidak baik
3) Tiada swimming pool
4) Ajak wartawan masuk tengok rumah
5) Ajak minum kopi
6) Tuduh orang lain sebagai salah

Kalau 7 tahun dulu Guan Eng jadikan semut api, anai anai dan musang sebagai alasan kini datang pula alasan lain. Persoalannya apa sudah jadi pada kediaman rasmi yang sedang dibaiki oleh JKR itu?

Masih ada masalah semut api, anai anai dan musang selepas 7 tahun dibaiki? Takkan tak siap-siap macam Taman Manggis yang satu apa pun tak usik lagi?

Berapa kos pembaikan rumah kediaman rasmi tersebut? Jika sudah dibaiki mengapa tidak digunakan? Dan berikut adalah senarai jawapan-jawapan yang diberikan oleh pemimpin DAP termasuk penjual rumah yang sanggup rugi :


K7L : Suka buat lawak DAP ni...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk