24/03/2016

Molotov Koktel Pada Kereta CM Dan Peluru Pos Pada Rumah Jalan Pinhorn?


Selepas kantoi di Parlimen tanpa kehadirannya. Lim Guan Eng memulakan langkah untuk menutup segala kesalahannya daripada terus terdedah dengan membuat penawaran 'minum kopi bersama'.

Jadi jika Datuk Shabudin hadir dan bercakap tentang perkara ini, dia akan bawa ke kes mahkamah dengan harapan kes ini "disenyapkan" atas arahan  mahkamah. Namun gagal setelah Datuk Shabudin menolak untuk hadir.

Kemudia dia jemput pula media datang. Konon nak tunjuk dia telus. Gagal. Timbul pula cerita palsu pasal MH20 yang sudah tidak wujud untuk alh perhatian memandangkan isu kapal terbnag hilang adalah isu sensitif kepada rakyat Malaysia. Gagal.

Lim cuba pula arahkan anjing belaannya dalam PKR untuk timbulkan fitnah pasal Majalah Time yang menyebut Najib Corrupt. Gagal. Apakah drama seterusnya yang akan dilakukan oleh Lim Guan Eng?



Masih ingatkah anda akan kes Ngeh Koo Ham yang enggan mengesahkan sama ada benar atau tidak beliau merupakan ahli lembaga pengarah syarikat Upayapadu Plantation Sdn. Bhd. yang dikaitkan dengan dakwaan pemberian habuan tanah bernilai lebih RM30 juta. 


Diversion dibuat dengan pos sendiri peluru kerumahnya dan mengambil sudut simpati. Apakah perkara yang sama juga akan dibuat olehnya? Kita menjangkakan kisah sebegini akan digarap.


Tidak mustahil juga cerita pasal rumah ataupun kereta Ketua Menteri dibaling dengan molotov koktel untuk memberitahu kononnya mereka sekeluarga terancam dan hidup dalam ketakutan sekaligus menutup kes rasuah pasal rumah.

Haha! Guna molotov ini pernah mereka skripkan untuk Guan Eng ketika meletuo isu PPS yang akhirnya memakan diri Guan Eng. Tapi semua itu seakan dilupakan kerana tidak seberat kes rasuah terancang ini.

Ini adalah satu kes jenayah jika benar disabitkan kesalahan. Mari tengok video ini untuk memahami isu pembelian rumah LGE di Jalan Pinhorn :


K7L : Nak cat merah pulak ke kalau kantoi? Pakai ayam? Bakar pagar rumah? Expected!

1 ulasan:

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk