07/03/2016

Kenaikan Gaji Penjawat Awam Kena Potong Lagi?



Macam-maca crita dengar. Kata mereka gaji tak naik. Kerajaan tak ada duit sebab duit derma dah pulang semula. Macam-macam lagi fitnah mereka yang mengelirukan penjawat awam.

Ini masalah kalau masing-masing dengar dari mulut orang tapi tak mahu baca berita. 4 hari yang lepas lagi KSN telah umumkan :

Kerajaan tetap melaksanakan kenaikan satu tangga gaji bagi 1.4 juta penjawat awam pada 1 Julai ini seperti yang dijanjikan dalam Bajet 2016, kata Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Dr Ali Hamsa.

Beliau berkata gaji minimum penjawat awam sebanyak RM1,200 sebulan juga akan dilaksanakan pada tarikh sama. 


Sudahlah begitu, gaji mereka yang dulu 800, 900 sekarang dan jadi 1200 sebulan. Semuanya bermula pada bulan Julai tahun ini. Agak-agaklah kalau nak cerita bohong sekalipun.

Alhamdulillah dan bersyukur Kerajaan Barisan Nasional terus naikkan gaji. Bukan macam DAP yang belum lagi jadi kerajaan dah umum akan buang pekerja di sektor kerajaan. Jangan sesekali bagi muka pada DAP!

K7L : DAP jahat!...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk