16/03/2016

Tahniah! Sarawak Mansuhkan Cukai Tanah!



Kerajaan Negeri Sarawak mengumumkan pemansuhan cukai tanah bagi berkuat kuasa serta-merta. Pengumunan tersebut dilakukan semalam. Pemansuhan cukai ini meliputi tanah pertanian pekebun kecil kurang daripada 40 hektar dan juga semua tanah kediaman.

Keputusan ini akan membabitkan 360,422 geran tanah dengan kadar cukai bernilai RM8.58 juta setahun. Jumlah ini adalah 19 peratus daripada keseluruhan cukai tanah negeri Sarawak.

Dijangka 173,752 geran adalah tanah pertanian pekebun kecil dengan nilai cukai RM3.62 juta manakala 186,670 geran lagi adalah tanah kediaman yang membabitkan nilai RM4.96 juta.

Dan yang paling hebat kerajaan Barisan Nasional Sarawak, kerajaan negeri akan membayar balik mana-mana individu yang sudah membayar awal atau terlebih bayar cukai itu.

Jangan jadi macam Negeri Selangor yang berada dalam tampuk kuasa PKR. Kata nak mansuh itu dan ini. Rupa-rupanya semua itu hanya pemansuhan retorik. Cakap mulut tapi tak sama dengan tangan yang bergerak.

K7L : Untung orang Sarawak!...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk