31/03/2016

Flip-Flop Bagi Jawapan - Kini LGE Menggelabah Tak Tentu Pasal?



Flip Flop sangat ni wahai LGE. Mula-mula kata tak tahu harga sebenar kemudian kata tahu pula selepas bayar duti setem. Mana satu kenyataan yang betul? Jangan cakap pusing pusing. 

Ada daripada pemimpin yang gemar mencium kakinya kata Guan Eng seorang akauntan dan tidak tahu harga sebenar. Jangan bohonglah! Ketua Menteri kot. Tak akan tak tahu langsung pasla nilai hartanah di negeri yang diperintah?


Guan Eng dilihat mula terperangkap dengan jawapannya sendiri berkenaan dengan skandal rumah banglo miliknya di Jalan Pinhorn, George Town. Guan Eng cakap pemilik rumah itu, Miss Phang Li Kung telah menawarkan untuk menjual kepadanya dengan harga RM2.8 juta pada tahun 2012.

Walaupun Guan Eng hanya membeli rumah itu 3 tahun kemudian, iaitu pada pada 2015, namun pemilik rumah masih mengekalkan harga asal (2012) berdasarkan persefahaman dengan isterinya, Betty Chew.


Yang best masa dia jemput pengamal media dan wartawan datang rumah :

Beliau berkata demikian kepada wartawan ketika ditanya sama ada beliau tahu bahawa rumah itu dibeli di bawah harga pasaran,Guan Eng berkata beliau bukan seorang ejen hartanah.

“Saya tidak tahu harga. Hanya terdapat pemahaman lisan,” katanya ketika membawa kira-kira 30 pengamal media melawat banglo miliknya di Jalan Pinhorn pada Ahad.


Jawapan Guan Eng itu dianggap naif kerana beliau selain Ketua Menteri merupakan Pengerusi Hal Ehwal Tanah dan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan negeri. Takkan tak tahu langung? 

K7L : Jadi selama ini Ketua Menteri Pulau Pinang memang tak ambil tahu pasal rakyat?..

3 ulasan:

  1. rumah sendiri beli sendiri duduk pun tak tau berapa nilai lagi mau jadi Pengerusi Hal Ehwal Tanah dan Pengerusi Jawatankuasa Perancangan negeri ka ...??? ini orang apa pasai.. manyak makan semut ka ...
    bodo punya orang

    ReplyDelete
  2. yang bodoh mcm LGE ni lah yg org Melayu Penang suka undi dulu....Siapa PALING BODO...????

    ReplyDelete
  3. Budak sekolah tahun satu pun kalau tak tahu harga pasti tak akan beli. Tapi KM tak tahu harga terus beli. Lebih teruk dari murid tahun 1...he he

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk