09/03/2016

Apa Lagi Gurauan Rafizi Pasal Tabung Haji? #RafiziBergurau


 

Rafizi Ramli sememangnya terkenal sebagai seorang Ahli Parlimen yang suka 'bergurau'. Minggu ini sahaja sudah berapa kali beliau 'bergurau' mengenai isu-isu politik semasa. Terbaru, memetik kenyataan daripada video sinar.tv dan portal Sinar Harian, Setiausaha Agong PKR ini mendakwa institusi Tabung Haji tidak pernah mengumumkan kos sebenar untuk menunaikan haji bagi setiap individu. Oleh itu, beliau mempertikaikan kos yang dikenakan oleh Tabung Haji kepada jemaah yang ingin menunaikan Haji.



Benarkah gurauan Rafizi Ramli? Dengan mudah apabila bertanya kepada Dr Google, akan keluarlah semua yang kita kehendaki dan sekaligus membuktikan gurauan Rafizi Ramli tiada asasnya. Kenapalah agaknya Setiausaha Agong PKR ini bodoh sangat?

Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Lembaga Tabung Haji (TH), Tan Sri Ismee Ismail, dipetik portal Berita Harian bertarikh 02/08/2015, berkata peningkatan kos haji pada musim kali ini juga bererti Tabung Haji perlu meningkatkan tanggungan kos untuk setiap jemaah kepada RM7,290 bagi mencukupkan kos itu. 


TH masih mengekalkan kos mengerjakan haji kepada jemaah pada kadar RM9,980 tahun ini walaupun kos sebenar meningkat kepada RM17,270.

K7L : Bebal sangat ke tak tahu pakai Google? Opss saya hanya bergurau..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk