17/03/2016

Ng Suee Lim Tak Jaga Rakyat Sekinchan? - DAP Memang Mengarut!



Adun Sekinchan dari Parti DAP, Ng Suee Lim gagal menjaga kebajikan pengundinya seperti yang diakui oleh Bekas Setiausaha Eksekutif Persatuan Nelayan Kawasan Sekinchan Tan Lai Suat, ketika ditemui selepas menghantar memorandum ke Wisma Putra mengenai nasib nelayan tempatan yang ditahan oleh pihak berkuasa Indonesia walaupun ketika berada di Perairan Negara di dalam insiden di perairan sekincan pada 3 Mac lalu. 

Tan yang mewakili keluarga nelayan-nelayan yang ditahan ketika ditanya adakah Pihak Ng Sue Lim atau wakilnya ada berjumpa dengan nelayan di kawasannya untuk berbincang mengenai masalah yang dihadapi mereka dan beliau berterus terang bahawa setakat ini belum ada wakil atau dia sendiri berjumpa dengan mereka untuk berjumpa dengan nelayan yang terlibat. 

Selasa lalu Sekumpulan nelayan menyerahkan memorandum kepada Wisma Putra meminta campur tangan kerajaan dalam isu penahanan bot-bot nelayan tempatan selepas tujuh bot nelayan dari kawasan perairan Selangor ditahan penguat kuasa republik itu ketika menangkap ikan di kawasan sempadan perairan Malaysia dan Indonesia di Selat Melaka Untuk rekod Ng Sue Lim dari parti DAP memenangi kawasan itu semenjak PRU ke 12 dan pada PRU ke 13 beliau menewaskan calon Barisan Nasional dengan majority 2239 undi. 

Sumber: Lao Hu Lee

Kalau sebesar Sekinchan pun boleh diabaikan, apa agaknya jika dia dapat tanggungjawab yang lebih besar? Sebenarnya DAP memang tidak layak untuk teruskan menjadi wakil rakyat selepas ini.

K7L : Ramai YB DAP tak buat kerja..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk