31/03/2016

Mana Dokumen Penjualan Tanah PPRT Taman Manggis?


 

Gerakan hari ini menggesa kerajaan DAP Pulau Pinang supaya mengemukakan semua dokumen berhubung penjualan tanah di Taman Manggis, yang dikatakan untuk Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT). 


Setiausaha Gerakan Pulau Pinang, Oh Tong Keong, berkata tanah Taman Manggis di Jalan Zainal Abidin telah dilulus untuk pembinaan PPRT fasa kedua oleh kerajaan negeri Pulau Pinang semasa di bawah pimpinan Barisan Nasional. 

Beliau berkata kerajaan negeri pimpinan Ketua Menteri, Lim Guan Eng, yang telah menjual tanah itu, sepatutnya mengemukakan semua dokumen mengenai penjualan tanah itu dan bukannya cuma membuktikan kerajaan BN yang menukar pembangunan projek berkenaan

"Saya diberitahu memang terdapat perbincangan untuk membina kuarters kerajaan di tanah itu pada ketika itu namun, itu hanya dalam tahap perbincangan dan belum ada keputusan muktamad," katanya kepada pemberita di sini, hari ini. - Bernama

Jadi sekarang kita perlu mencabar Exco Perancangan Bandar, Desa dan Perumahan negeri Jagdeep Singh Deo untuk mendedahkan semua dokumen berhubung penjualan tanah berkenaan. 

Jangan cakap banyak mana dokumen tunjuk sahaja. Rakyat mahukan penjelasan dan bukti yang DAP buat apa terhadap tanah Taman Manggis. Beri anugerah tanah pada tahun 2010 tapi sudah 6 tahun masih belum ada apa-apa lagi pembangunan di situ.

Kan bagus kalau bina PPRT di situ. Asyik buat bangunan mewah sahaja. Fasa pertama PPRT Taman Manggis mempunyai 320 unit rumah telah disiapkan manakala fasa kedua membabitkan 272 unit rumah tidak sempat dilaksanakan oleh kerajaan BN selepas kalah dalam pilihan raya umum 2008. 

Inilah akibatnya tukar kerajaan di Pulau Pinang. Sebenarnya sudah terlalu banyak yang BN nak buat untuk rakyat tidak dapat dilaksanakan dan akhirnya DAP buat benda ikut suka hati mereka.

K7L : Mana dokumen?..

1 ulasan:

  1. I think aa...itu amoi memang sangat cantik wa cakap sama lu oooo.... dia punya body banyak perfect... I think aaa itu dia punya 'barang' pun banyak power ooo.... pembeli mau celita apa lagi maa..dia beli itu rumah dapat diskaun maaa... silap ari bulan pembeli pin dapat diskaun dia punya barang maaa... ini banglo punya terma pun 'willing seller willing buyer' maaa.....ahakss

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk