29/03/2016

Media Asing Bantu Lindungi Cerita #Rasuah LGE Dengan Skrip Simpanan?



Seperti yang dijangka setelah melihat LGE sudah tertekan dengan pendedahan satu demi sat perihal keraguan tentang kes rasuah dan penyelewengan melibatkan rumah banglo yang dibeli di Jalan Pinhorn.

Kemudian ia melarat kepada Projek Taman Manggis yang dahulunya dirancang untuk membina bangunan lain namun sehingga hari ini ia bertukar menjadi satu padang rumput dan lalang.

Disebakan tekanan banyak pihak kepada Lim Guan Eng serta kebimbangan imej dan reputasinya yang kian tercalar, membuatkan ia seolah-olah meminta bantuan daripada 'tangan luar'.

Namun begitu 'tangan luar' tersebut menggunakan pengaruh media asing yang 100% tiada kena mengena dengan negara Malaysia. Dan media tersebut mula menyiarkan artikel berbentuk 'tuduhan' terhadap Perdana Menteri Malaysia.

Ia seolah-olah digarap mengikut skrip yang ditentukan. Secara tiba-tiba tiada angin dan tiada ribut mengapa pula media asing ini menyiarkan artikel berbentuk fitnah kepada PM Malaysia?

Tidak lain hanyalah untuk mengalih perhatian rakyat Malaysia untuk 'melupakan' kisah rasuah Banglo-Taman Manggis yang dilihat mampu melenyapkan nama Phang daripada mulut rakyat.

Benda ini disusun dengan mudah :

  1. LGE terkantoi pasal pembelian banglo
  2. LGE berlakon bijak dan tidak bersalah
  3. Pendedahan terus berlaku
  4. LGE tak sempat raih simpati sebab semua telah dijangka
  5. Minta bantuan media luar dengan skrip yang ditetapkan
  6. Rakyat dialih perhatian kepada isu sensasi
  7. Kisah LGE orang sudah lupa
Ini semua susunan kisah yang menjadi episod rasuah Guan Eng. Namun begitu rakyat Malaysia bukanlah sebodoh itu untuk diperdaya. Timbulkan cerita sensasi berkenaan Perdana Menteri bukan satu pintu keluar yang baik.

Nampaknya pendedahan demi pendedahan terhadap penyelewengan halus LGE akan memberi bukti kepada Rakyat Malaysia bahawa DAP bukan parti pejuang kesamarataan tetapi sebaliknya merekalah parti korupsi yang dipimpin oleh orang yang korup.

K7L : Skrip semua ini orang sudah boleh bacalah...

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk