14/03/2016

Percaya Laporan WSJ Berbanding Fakta Sebenar?


 

Pelik. Lebih percaya laporan yang tidak sahih dan tidak betul. Biarpun telah dinafikan sekeras-kerasnya siapa dengan bukti yang mengatakan fakta mereka tidak sahih dan fitnah semata-mata.

Tetap WSJ juga yang dipercayai. Tahu kenapa? Keran berita yang ditulis oelh WSJ dikhabarkan sensasi. Selain itu ia menarik minat utnuk dibaca biarpun ianya berbentuk fitnah dan palsu.

Kerana yang membaca itu berniat untuk mengetahui beritaa buruk sahaja. Sebab itu kalau ada berita pasal kebenaran, akan terus dilabel tipu. Sebab apa? Sebab otak dah set dalam kepala untuk menerima ikut hati sendiri.

Apa kamu semua betul-betul mahu ekonomi negara merundum jatuh? Cuba minta yang baik-baik. Kena faham betul-betul konsepl Tabayyun. Bagi yang beragama Islam wajib memahami konsep tersebut.

Baca pasal kisah palsu di SINI. Baru faham erti fakta atau auta!

K7L : Baca!

8 ulasan:

  1. memang benar ada yg sensasi dan yg di tokok tambah utk melariskan jualan & ranking pembaca, tapi bagaimna pula yg memang benar contoh nya 2.6b masuk akaun Najib..kah..kah..kah..

    ReplyDelete
  2. Bab 2.6B tu sampai bila2 pun tak akan ada jawapan yang benar,....PERCAYALAH. So, dimana mereka ada peluang untuk menonjolkan diri maka mereka akan mengambil kesempatan sepenuhnya menyelamatkan pihak disana

    ReplyDelete
  3. Suruh najib bagi fakta jawab tohmahan WSJ tu...jawab sendiri jangan suruh macai ....ADA bran?

    ReplyDelete
  4. Dh berkali2 jwb dh..tp kl dh xsuke tu mmg xpuas ati je la kejenye..duit 2.6b masuk mmg benar..duit tu dr arab saudi mmg benar..yg xbenar duit tu dr 1mdb..ape lg yg xtjawab..

    ReplyDelete
  5. mana ada jawab. setiap kali jawapan berbeza. tu pun org laian jawabkan. dia kena buat Q&A dgn semua wartawan, bukan utusan shj

    ReplyDelete
  6. BIASALAH ORANG MELAYU...BARANG DARI LUAR NEGERI LAGI BAGUS. ORIGINAL. DAGING BABI SALUT TEPUNG PUN SEDAP.....

    ReplyDelete
  7. Yg nyata maruah PM sudah tercalar.

    ReplyDelete
  8. Beli la buku jwpan 1mdb. Kalau rasa jwpn tu x betul lwn blk tp dlm bentuk buku juga la di sertakan bukti skali. Klu x de bukti hujah nk bantah kira anggap je la kes dh ditutup. Tp klu masih x pua ati lg tp x punye hujah baik umpamakan diri kau tu serupa anjing yg menyalak bukit. Bila nafsu dh kuasai diri benda putih di kata hitam

    ReplyDelete

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk