30/03/2016

Mana @rafiziramli Yang Nak Jadi Hero Pendedahan Kes Rasuah Ketika LGE Sedang Hangat?



Apa kes dia tak memekak? Bermula dengan NFC yang akhirnya NFC menang kerana ianya fitnah. Pasal kes Rosmah yang akhirnya dia kata dia hanya bergurau. Dan terbaru masih terus menyerang Tabung Haji atas sebab yang kita pun tidak tahu.

Berlagak hero dan cuba menjadi agen kebenaran di Malaysia. Namun begitu apabila isu skandal rumah Banglo LGE di Jalan Pinhorn dan skandal pemberian tanah Taman Manggis yang diserahkan 6 tahun lepas masih tidak berusik, tidak pula menjadi perbualan Rafizi.

Kenapa apabila melibatkan rakan pembangkang, Rafizi kelihatan menikus dan terus sunyi sepi. Mana NGO-NGO yang konon selama ini menyokong 'whistleblowing action' Rafizi untuk sama-sama melawan rasuah?

Inilah yang dikatakan double standard dan tidak benar-benar perjuangan melawan rasuah. Tidakkah kalian berasa hairan, yang dituduh rasuah dan sebagainya rupa-rupanya bukanlah sebegitu.

Kini apabila pembuktian dan pendedahan satu persatu perihal skandal rasuah LGE, tidak pula Rafizi dan konco-konco bersuara lantang sebagaimana lantang mereka membuat fitnah.

Kini rakyat Malaysia harus tahu dan fahami bahawa selama ini apa yang keluar daripada mulut rafizi dan konco-konconya hanyalah bualan kosong dan bukanlah sesuatu yang diperjuangkan dengan ikhlas.

Semua yang mereka juangkan hanya berkepentingan terhadap diri mereka sahaja. Selain daripada itu, fitnah-fitnah yang mereka jual adalah bertujuan untuk mengotorkan pemikiran rakyat sahaja.

Betul atau salah mereka tak peduli yang penting mereka mampu timbulkan kebencian terhadap kerajaan. Namun begitu Keris percaya rakyat Malaysia tidak akan mempercayai fitnah mereka.

Sebab itu hanya segelintir yang bodoh pergi keluarkan wang daripada tabung haji dan batalkan giliran haji. Apapun kita kena desak Rafizi beri komen pasal rumah LGE. Kalau tidak suruh dia diam terus.

K7L : Terus hilang beb!..

0 ulasan:

Post a Comment

Nak Pesan Awal-Awal

Keris 7 Lok kata :
korang sume nak komen apapon..aku tak kisah..tapi kalau komen tu boleh didakwa di mahkamah..aku akan bekerjasama dengan pihak berkuasa dan tidak akan bertanggung jawab ke atas komen yang korang buat..anda tulis..anda dapat...

Arkib Keris 7 Lok

busuk